Artikel top billede

Twitters solide fremgang aflyses af milliardforlig: Betaler erstatning på fem milliarder kroner til vildledte aktionærer

Det sociale medie Twitter oplever fremgang, både hvad angår brugere og økonomien. Men en gammel sag trækker alligevel tæppet væk under selskabets seneste regnskab.

I løbet af det sidste år er Twiters brugerskare steget med 24 millioner og er samlet oppe på 211 millioner brugere.

Det har været med til at øge omsætningen betragteligt, der er steget med 37 procent til 8,2 milliarder i tredje kvartal.

Men på trods af fremgangen ender det sociale medie alligevel i et dundrende underskud for årets trejde kvartal.

Det udslagsgivende er en gammel sag fra 2016, hvor Twitter har afsat fem milliarder kroner til er forlig med aktionærerne.

Selskabets investorer lagde sag an mod selskabet med anklagen om at uddele forkerte oplysninger om, hvor ofte brugerne benytter det sociale medie.

Aktionærerne mener, at de forkerte oplysninger har pumpet aktiekursen kunstigt op.

Dette forlig rammer i tredje kvartal, der derved ender i et underskud på 3,4 milliarder kroner. Til sammenligning lød oveskuddet på 200 millioner kroner samme kvartal sidste år.

Twitter beretter desuden, at Apples privacy-ændringer påvirkede resultaterne mindre end forventet. Det tilføjes, at effekten også vil være beskeden i indeværende kvartal.

Snapchat og Facebook har begge været hårdere ramt af Apples nye retningslinjer for IOS 14, hvor brugerne i højere grad kan fravælge målrettet reklame.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere