Artikel top billede

Solid fremgang: Telenor Danmark kvartalsomsætning nærmer sig en milliard kroner

Telenor Danmarks omsætning i tredje kvartal lander på 973 milliarder kroner efter solid stigning. Næsten 30 procent af omsætningen lander som overskud på driften.

Telenor Danmarks omsætning og driftsindtjening buldrer i vejret.

Selskabets netop offentliggjorte regnskab viser, at det i tredje kvartal omsatte for 973 millioner kroner.

Det svarer til en solid fremgang på næsten 70 millioner i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor.

Driftsindtjeningen - altså det rå overskud før skat, afskrivninger og andre finansielle poster - lander i kvartalet på hele 278 millioner kroner, som svarer til næsten 30 procent af omsætningen.

Det svarer til en stigning i driftsoverskuddet på Telenor Danmarks driftsindtjening pågodt 7,3 procent i forhold i det tilsvarende kvartal i fjor.

Telenor meddeler, at selskabet i kvartalet har fået 5.000 nye mobilkunder og 2.000 nye bredbåndskunder.

Det betyder, at selskabet nu i alt har knap 1,69 millioner millioner mobilkunder herhjemme - 14.000 flere end i det tilsvarende kvartal i fjor.

Telenor Danmark har nu 113.000 internetkunder - 7.000 flere end i det tilsvarende kvartal i fjor.

“Vi har haft et fantastisk kvartal, hvor vi leverer vækst på alle centrale nøgletal, mens kunderne vælger at blive hos os, og flere kommer til,” lyder det fra administrerende direktør, Lars Thomsen.

Telenor har i nogle år været i gang med en større omstilling med fokus på en mere enkel opbygning i organisationen med færre beslutningslad og mere uddelegering af ansvar.

Og det er ikke mindst det, der nu giver resultater.

“Vi har nu gennem flere kvartaler leveret stabil vækst, og alt tyder på, at vi er godt på vej til at have omstillet os til at skabe en mere enkel og digital forretning,” lyder det fra Lars Thomsen.

Han peger på, at selskabets beslutning om at uddelegere ansvar til medarbejdere har givet mere “engagerede medarbejdere, der føler sig i stand til at tage ansvar for at gøre det enkelt for kunden og for hinanden internt.”

“ Det skaber et endnu stærkere og forbedret kundefokus, som er helt afgørende for os fremadrettet,” siger han.