Nu vil Apple for første gang begynde at sælge reservedele til sine iPhone- og Mac-produkter

Nu får den almene Apple-bruger mulighed for at købe reservedele og reparere sine dyre Apple-dele selv. Og der vil oven i købet være rabat til dem, der returnerer de brugte dele.

Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon)

Aplle melder i dag ud, at computer-producenten vil begynde at sælge reservedele og værktøjer til offentligheden, så Apple-brugere kan udføre deres egne reparationer på iPhones og Mac-computere.

Apple oplyser, ifølge Reuters, at man til at starte med, kan købe et udvalg, der omfatter omkring 200 reservedele og værktøjer, der sigter mod at løse de mest almindelige problemer med skærme, batterier og kameraer på iPhone 12 og 13.

Programmet, lover Apple, vil med tiden udvides til også at omfatte Mac-computere, der bruger Apples M1-chip og senere til mindre almindelige reparationer.

I 2019 startede Apple et program, hvor uafhængige værksteder kan købe producentens computer-dele, værktøjer og manualer. I dag omfatter dette program 2.800 uafhængige butikker.

Det er dette program, der nu udviddes til også at inkludere den almene Apple-bruger. Med selvbetjeningsprogrammet vil Apple-kunder være i stand til at købe disse dele direkte for at udføre deres egne reparationer efter at have læst en manual.

Kunder vil blive tilbudt samme pris på dele og værktøj som de uafhængige værksteder, og de vil desuden have mulighed for at returnere brugte dele til Apple og med det modtage en rabat.

Programmet vil starte i begyndelsen af ​​næste år i USA og udvides til flere lande senere på året.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S