Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har IBM Danmark hentet store gevinster ved at indføre AI: "Medarbejder- og kundetilfredsheden er steget"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En af verdens største cloud-transformationer er færdiggjort: 100.000 medarbejdere er blevet koblet på

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Region Sjælland dropper kæmpe Oracle-planer til 150 millioner kroner: Skifter til SAP

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efterspørgslen efter cyberforsikringer brager i vejret hos danske forsikringsselskaber

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny forening vil have danskerne til fuldstændigt at droppe amerikansk teknologi: Vi er en digtal modstandsbevægelse