Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

HP udsender advarsel om sikkerhedshuller i 150 printermodeller - patch nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nordens største hotelkæde lammet af omfattende cyberangreb

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Den danske it-veteran Erik Kaae har fået nyt job: Får global direktørpost i hollandsk Dynamics-kæmpe

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En ud af 46 indbyggere i Horsens har oplevet databrud: Men it-chefen er ikke bekymret: "Jeg ville være mere foruroliget hvis vi ingen anmeldelser havde"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nytiltrådt AWS-topchef: "Det er afgørende, at virksomheder ved hvem, der har adgang til deres data"