Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Opkøbsrygter svirrer om NNIT - flere mulige købere overvejer et bud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kæmper med at få medarbejdere til at bruge Copilot: Sådan griber Niras og BankInvest opgaven an

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Fornyet kritik af Lectio-leverandør: Gymnasie-elevers helbreds-oplysninger og CPR-numre kan være lækket

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Opfordring fra top-CISO Thomas Zuliani: Du bør lade maskinerne tage langt flere it-sikkerhedsbeslutninger - og lade dem gribe ind automatisk

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er Danmarks dygtigste it-konsulenthus - og 620 andre it-firmaer. Få hele analysen af it-Danmark her