Syv måneder efter Apples frontal-angreb: Nu sælger Tile sin forretning for milliard-beløb

Ting-finder-dimsen Tile er nu blevet solgt for 205 millioner dollar. Det sker efter, at selskabet for syv måneder siden blev ramt af et regulært frontalangreb fra Apple.

Artikel top billede

(Foto: Tile)

Amerikanske Tile, der var blandt de første på markedet for såkaldte bluetooth-trackere, sælger nu sin forretning til selskabet Life360 for 205 millioner dollar, hvilket svarer til cirka 1,35 milliarder kroner.

Det oplyser de to selskaber i en pressemeddelelse.

Handlen ventes at blive endelig færdiggjort i første kvartal af 2022, og salget kommer kun lidt over halvt år efter, at Apple i april lancerede sine Airtags, der et produkt, som er næsten identisk med Tiles enheder.

Beskyldte Apple for misbrug

Tile er blandt andet et af flere selskaber, der tidligere på året deltog i en høring ved det amerikanske senat, hvor Apple blev beskydt for at misbruge sin dominerende status på App Store.

Her kritiserede Tile Apple for at bedrive unfair konkurrence, fordi Apples Airtags har adgang til en særlig chip i iPhonen, som Tile ikke får adgang til. Og dermed giver Apple sig selv en konkurrencefordel, mener Tile.

”Hvis apple kan vende sig mod os, så kan de vende sig mod alle. Hvis Apple vælger at konkurrere direkte mod udviklere på selskabets egen platform, så bør de gøre på fair vis og på samme vilkår,” lød det i den forbindelse fra Kirsten Daru, der er juridisk chef for Tile.

Læs Computerworlds anmeldelse af Airtags her:

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job