Over 60 procents stigning i bruttoresultatet er det lykkedes Navision konsulenthuset Concept Data at opnå sidste år. Fremgangen hænger især sammen med firmaets politik om at være god ved de eksisterende kunder.
? Vi vil hellere have mere ud af vores eksisterende kunder end at satse på at være salgsorienterede og forsøge at skaffe nye kunder. Den politik giver et bedre dækningsbidrag, siger Jens Kristian Klintebæk, direktør i Concept Data.
Fuld ordrebog
Selskabets ordrebog er fyldt op næsten to måneder frem i tiden, så for øjeblikket må sælgerne sig nej til kunderne eller sætte dem på venteliste.
? Vi arbejder på at skaffe flere medarbejdere, men vi må begynde at sige nej, hvis ordrerne bliver ved med at komme. Ellers underminirerer vi jo vores politik med at gøre mere ved de eksisterende kunder, siger Jens Kristian Klintebæk.
Regnskabet er det bedste i Concept Datas 13-årige historie. Ud over en 60 procents stigning i bruttoresultatet er omsætningen steget fra 10,9 millioner kroner til 12,4 millioner kroner.
3.000 kunder
Concept Data har en kundeportefølje på godt 3.000 kunder, som selskabet arbejder målrettet for.
De mange kunder genererer en del reklame gennem mund til mund metoden, så nye kunder henvender sig. Concept Datas speciale er brancheløsninger. Firmaet har udviklet skræddersyede løsninger i Microsofts økonomistyringssystem C5 til en branche ad gangen.
Concept Data A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2003/04 | 2002/03/b> |
Bruttoresultat | 3,0 | 2,6 |
Resultat før finansielle poster | 0,7 | 0,5 |
Resultat før skat | 0,7 | 0,5 |
Resultat | 0,5 | 0,3 |
Egenkapital | 0,5 | 0,5 |
Antal ansatte | 8 | 8 |
I øjeblikket tilbyder Concept Data løsninger til blandt andet tekstilindustrien, vandværker og detailhandelen samt løsninger til elektronisk dataoverførsel.
? Det smarte ved brancheløsningerne er, at 80 procent af systemet er udviklet allerede. Vi skal bare modellere de sidste 20 procent efter kundens ønske, fortæller Jens Kristian Klintebæk.