Artikel top billede

(Foto: Mitchell Luo)

Svenske PriceRunner sagsøger Google: Forlanger 16 milliarder kroner i erstatning

Svenske PriceRunner sagsøger Google med krav om betaling af 16 milliarder kroner i erstatning for misbrug af sin markedsposition.

Det svenske prissammenligning-selskab PriceRunner forlanger 22 milliarder svenske kroner - knap 16 milliarder kroner - i erstatning af Google.

PriceRunner vil have erstatning for den omsætning, som selskabet mener, at det er gået glip af i Storbritannien, Danmark og Sverige i de seneste mange år på grund af Google.

Det sagsøger nu Google ved en domstol i Stockholm.

Sagen udspringer direkte af, at Google i november tabte sin ankesag om en EU-bøde på 2,42 milliarder euro for at have givet sit eget prissammenlignings-værktøj fordele i forhold til konkurrenterne.

PriceRunner mener, at Google fortsat misbruger sin markedsposition til at presse konkurrenterne.

Google afviser blankt beskyldningerne.

“Ændringerne, som vi indførte i 2017, fungerer fint. Men PriceRunner har valgt ikke at anvende shopping ads på Google og har derfor muligvis ikke samme succes som andre,” lyder det fra Google.

PriceRunners administrerende direktør, Mikael Lindahl, meddeler, at PriceRunner - der er ved at blive opkøbt af storbanken Klarna, er klar til at kæmpe i mange år for at vinde over Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere