Artikel top billede

(Foto: Tradeshift/Truth Social - screenshot af Computerworld)

Derfor bliver det meget svært for Tradeshift at blokere for Donald Trumps plagiat-logo: "Tradeshift har ikke en god sag"

Interview: Danske Tradeshift vil få ualmindeligt svært ved at vinde en retssag mod Donald Trumps sociale medie, der har et logo, som til forveksling ligner det danske selskabs logo. Se hvorfor her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få en dansk ekspert vurdering på, hvor godt Tradeshift står rustet i en juridisk kamp mod Donald Trump
  • Bliv klogere på, hvilke kriterier der skal være opfyldt, hvis selskab skal have medhold i sine plagierings-anklager
757
4 min
Den tidligere amerikanske præsident Donald Trumps nye sociale medie Truth Socials logo minder til forveksling om danske Tradeshifts logo, hvilket har fået Tradeshifts topchef Christian Lanng til at varsle retslige skridt mod mediet.

Men det danske selskab får sandsynligvis svært ved at vinde en juridisk tvist om logoet.

Det mener den danske advokat Johan Løje, der har mere end 25 års erfaring med sager om varemærkebeskyttelse og desuden er ekstern lektor i immaterialret og konkurrence- og markedsføringsret på Københavns Universitet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tidligere Ecco-CIO Ulrik Balling Hansen lander internationalt topjob

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

LA, SF og erhvervslivet er enige: Sådan opnår Danmark digital suverænitet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Hvad taler 3.000 it-folk om på årets AI- og cloudfestival? Fem it-professionelle giver dig svaret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny topchef for 2.000 medarbejdere: Her er Carsten Fensholts plan med Aeven

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny AI-model er trænet på sundhedsdata fra millioner af danskere: Kan forudse din risiko for mere end 1.000 sygdomme