Microsoft har udrullet Windows 11 til sine 190.000 medarbejdere: "Den mest gnidningsfri opdatering nogensinde"

190.000 medarbejdere hos Microsoft selv er blevet flyttet over på Windows 11 i løbet af fem uger. "Det er den mest gnidningsfri opdatering nogensinde," lyder det fra Microsoft.

Artikel top billede

(Foto: PR-Foto / Windows)

Microsoft har gennemført sin egen opdatering til selskabets seneste styresystem Windows 11 i løbet af de seneste fem uger.

Selskabet kalder det selv den mest gnidningsfri opdatering, Microsoft nogensinde har haft. Alligevel er det ikke lykkedes at opdatere alle PC'er i koncernen.

I et blogindlæg fortæller Microsoft om hvordan man har grebet opgaven an, med at flytte hundredtusinder af medarbejdere i hele verden over på den nye opdatering.

Her fremgår det desuden også, at det ikke er lykkedes Microsoft at opdatere alle sine PC'er i organisationen fordi der er strenge kravsspecifikationer til den seneste udgave af Windows.

"En procentdel af vores enheder blev ikke opdateret. Medarbejderne med disse enheder fortsætter med at arbejde på Windows 10 og får en enhed, der kører på Windows 11 ved deres næste udskiftning af enheden," lyder det i indlægget.

Opdateringen hos Microsoft selv kommer et halvt år efter selskabet selv lancerede den nye opdatering. I marts måned var det da også kun 19,4 procent af PC-markedet der brugte Windows 11.

Det fremgår ikke hvor stor en procentdel af medarbejdere hos Microsoft, der ikke er overgået til Windows 11 endnu, men fastsætter selv at overgangen har været en enorm succes.

I sin gennemgang af forløbet kommer Microsoft selv med en række gode råd til andre organisationer, der står over for at skulle opdatere alle medarbejdernes styresystemer til Windows 11.

Her lyder opfodringen blandt andet på at lægge en plan fra begyndelsen, der identificerer hvilke maskiner, der kan opdateres. På den måde havde man mulighed for at lægge en klar plan som blev præsenteret for medarbejderne inden man gik i gang.

Derudover fik medarbejdere der meget gerne ville opdateres mulighed for at blive blandt de første, der kunne få fingrene i opdateringen.

Annonceindlæg fra Axcess Nordic

AI i kundeservice kræver mere end ny teknologi

AI er på vej ind i danske kontaktcentre, men uklare mål, tunge processer og et opsplittet systemlandskab spænder mange steder ben for resultaterne.

Navnenyt fra it-Danmark

netIP har pr. 1. juni 2026 ansat Heidi Winther som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Herning. Hun kommer fra en stilling som IT-Supporter hos Holstebro Kommune. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

Claus Berg

Netip A/S

Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Steffen Bendix Søjberg som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Rødekro. Han kommer fra en stilling som Systemadministr,og har været i branchen i mange år. Nyt job