Artikel top billede

Banker har problemer med Den Digitale Tinglysning efter Netcompany har overtaget driften

Banker melder om lange svartider og problemer med Den Digitale Tinglysning, efter Netcompany for to uger siden overtog driften af systemet.

En række danske banker har lige nu store udfordringer med lange svartider og problemer med Den Digitale Tinglysning, efter Netcompany overtog driften af systemet for to uger siden.

Til Finanswatch meddeler Tinglysningsretten, at der efter overflytningen af driftsopgaven til Netcompany er ‘udfordringer hos enkelte systembrugere’ med få sager, men at overflytningsopgaven generelt er gået godt.

Retspræsident Rikke Holler meddeler, at der arbejdes på at få løst problemet.

“Dette arbejdes der fra E-nettet, Tinglysningsretten samt vores nye driftsleverandør ihærdigt på at få løst. Da der er tale om problemer i kommunikationen mellem de forskellige systemer, er det imidlertid kompliceret, og vi har derfor endnu ingen tidshorisont,” skriver hun til Finanswatch.

Netcompany meddeler, at selskabet ikke har oplevet problemer med systemet.

Netcompany overtog for et par uger siden opgaven med at drifte Den Digitale Tinglysning fra DXC Technology efter et kaotisk forløb, hvor Netcompany blandt andet fik tvangsfrataget opgaven for så senere at vinde den igen.

Netcompany skal stå for opgaven i de kommende syv år.