Artikel top billede

(Foto: Mohammad Rezaie)

Microsoft rusker op i partnernetværket med ny chef og opdeling af channel-roller forud for Inspire 2022

Microsoft henter ny partnerchef med opdelt rolle. Det sker kort før årets store partnerevent Inspire 2022.

Tech-giganten Microsoft har besluttet at ruske op i partnernetværket inden det store partnerevent Microsoft Inspire 2022, løber ad stablen fra klokken 17 i dag.

Det fremgår i et blogindlæg fra sidste uge, at Nicole Dezen bliver ny Chief Partner Officer (CPO), og at hun beholder sin rolle som CVP for Global Partner Solutions.

"Hendes nye betegnelse som CPO demonstrerer vores fortsatte investering i vores partnerstrategi og engagement i betydningen af ​​hele partnerøkosystemet for Microsoft," skriver Nick Parker, president, industri & partnersalg hos Microsoft i et blogindlæg.

Det fremgår, at hun vil få to områder, som hun vil dele med andre i toppen af området.

"Den første vil fokusere på salg og forretningsvækst med vores kanalpartnere og vil blive ledet af David Smith, ny VP for Channel Sales. Den anden vil være ansvarlig for partnerprogrammer og GTM-motorer, ledet af Julie Sanford, VP for Partner GTM, Programs & Experiences," skriver Nick Parker, som fortsætter:

"Disse nye roller og de øgede investeringer, vi fortsætter med at foretage i vores partnervirksomhed, viser vigtigheden af ​​vores økosystem, vores partneres behov og den mulighed, vi har for at betjene kunderne sammen."

Ifølge mediet Winbuzzer er der tale om kanalchefrollen, som tidligere var besat af Rodney Clark, der er delt op.

Han afslutter med at understrege, at denne nyhed er med til at positionere tech-giganten godt inden Inspire, og at partnernetværket står et godt sted.



CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital