Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Morgen-briefing: Myndigheder jagter 11 mennesker for krypto-pyramidespil til milliarder / Blizzard slår forventningerne / Microsoft Edge tager lidt til i popularitet på stationære computere / Panasonic lancerer virtuelt rum til virksomheder

Morgen-briefing: Amerikanske myndigheder jagter 11 mennesker for krypto-pyramidespil til milliarder / Blizzard slår forventningerne / Microsoft Edge tager lidt til i popularitet på stationære computere / Panasonic udkommer med virtuelt rum til virksomheder / Storyblok lancerer nyt CMS-produkt

Godmorgen!

Så kom vi halvvejs igennem arbejdsugen, og det er tid til dagens tidlige nyheder.

I dag er det Kristoffer Ingemand, der bringer nyhederne til dig.

Du kan læse om et kryptovalutapyramidespil, lanceringer fra Panasonic og Storyblok, Blizzards regnskab og Edge-browseren popularitet.

Amerikanske myndigheder jagter 11 mennesker for krypto-pyramidespil til milliarder

Securities and Exchange Commission (SEC) sigter 11 personer for deres rolle i et pyramidespil med kryptovaluta for over 300 millioner dollar – svarende til omkring 2,2 milliarder kroner.

Det skriver mediet Reuters.

De sigtede har tidligere stået bag andre scams og har tidligere været kendt for at bo i Rusland, Republikken Georgien og Indonesien, skriver mediet.

Blizzard slår forventningerne

Spilfirmaet Activision Blizzard ramte en nettoindtægt på 280 millioner dollar (to milliarder kroner) og en omsætning på 1,64 milliarder dollar (12 milliarder kroner) for kvartalet, der sluttede 30. juni, hvilket var bedre end forventningerne.

Det skriver mediet Thurrott.

Tallene præsenterer dog samtidig et stort fald i forhold til samme periode sidste år, hvor nettoindtægten var på 675 millioner dollar med en omsætning på 2,3 milliarder dollar.

"Vores talentfulde teams planlægger at udgive spændende nyt Call of Duty-, World of Warcraft- og Overwatch-indhold senere på året. Selvfølgelig ser vi frem til at gennemføre vores afventende $95 per aktie-transaktion med Microsoft så hurtigt som muligt," udtaler Activision Blizzards CEO, Bobby Kotick, ifølge mediet.

Microsoft Edge tager lidt til i popularitet på stationære computere

Microsoft Edge er blevet den anden mest populære browser på desktops, og stiger browseren lidt i popularitet.

Det skriver Winbuzzer på baggrund af Statcounter.

Edge fortsætter sin vækst og lander på 10,84 procent, en stigning på 0,2 procentpoint fra juni 2022.

Fordelingen ser således ud på desktops:

  1. Google Chrome – 66,19 procent (-0,74)
  2. Microsoft Edge – 10,84 procent (+0,2)
  3. Apple Safari – 8,94 procent (+0,01)
  4. Mozilla Firefox – 8,08 procent (+0,28)
  5. Opera – 3,06 procent (+0,08)

Storyblok lancerer nyt CMS-produkt

CMS-selskabet Storyblok lancerer nu sit nye CMS-system kaldet Storyblok V2.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Det nye system indeholder en opdateret brugergrænseflade, et helt nyt design, nye samarbejdsværktøjer og en opdateret digital asset manager.

"Vi skabte V2, fordi virksomheder har brug for fleksibilitet og smartere arbejdsgange for at kunne tilpasse sig og skalere og for at understøtte den stadigt stigende kompleksitet af omnichannel digitale oplevelser. Efter at have testet V2 i løbet af det sidste år i beta med vores flere end 82.000 brugere, har vi lyttet til deres feedback, og vi er endelig klar til at vise endnu flere virksomheder, hvordan indholdsstyring skal være i det 21. århundrede," udtaler Alexander Feiglstorfer, medstifter og CTO for Storyblok, i meddelelsen.

Panasonic udkommer med virtuelt rum til virksomheder og uddannelsessteder

Panasonic har lanceret AV Digital World – et virtuelt rum bestående af 3D-modeller, der giver mulighed for at gennemgå Panasonics produkter balndt andet adgang til et virtuelt studie.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Tiltaget er i første omgang tiltænkt virksomheder og uddannelsesinstitutioner samt tv og broadcast.

"Denne banebrydende platform giver besøgende mulighed for at træde ind i en ny digital verden. De kan opleve vores ProAV glas-til-glas-skærmløsninger og interagere med alle vores nyeste teknologier. Det er potentielt et spændende første skridt i retning af metaverset for vores B2B-løsninger," udtaler Anna Arkatova, Product Marketing Manager hos Panasonic Broadcast og ProAV, i meddelelsen.




CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital