Mange flere annoncer kan være på vej i Apples løsninger til iPhone og iPad

Apple ser store kommercielle muligheder i at vise mange flere annoncer på din iPhone og iPad.

Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon)

Er du en af de mange, der anvender iPhone eller iPad fra Apple, kan det meget vel være, at du skal gøre dig klar til at se mange flere annoncer.

Apple pønser nemlig på at åbne for visning af mange flere annoncer på iPhone og iPad, end det er tilfældet i dag, skriver Bloomberg.

I dag er Apples annonce-forretning relativt begrænset og består af visning af display-annoncer og reklamer i Apple Store samt i Apples nyheds- og aktie-apps.

Apple omsætter i dag for omkring fire milliarder dollar på annoncer. Og det er selskabets plan, at dette tal skal fordobles inden for de kommende år.

Det vil betyde, at der kan være meget mere på vej, skriver Bloomberg.

Mediet peger på, at der kan komme mange flere annoncer på fanebladene i Apple App Store.

Desuden kan der være både flere annoncer samt flere betalte søgeresultater på vej i Apples Maps samt i Apple Books, Apple Podcast og andre løsninger.

Ifølge Bloomberg har Apple allerede internt testet en løsning med betalte annoncer i Apple Maps, hvor restauranter eksempelvis vil kunne betale for at få en god placering, hvis en bruger søger efter eksempelvis ‘sushi’ i et område.

Samme model vil Apple anvende i Apple Books og Apple Podcast, mener Bloomberg, hvor forlag vil kunne betale for at blive bedre placeret, når brugerne søger efter bestemt indhold, ligesom de vil kunne få placeret annoncer mellem søgeresultaterne.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S