Metas omsætning er for nedadgående, og det har blandt andet slået selskabets aktiekurs tilbage til niveauet fra 2019.
Derfor åbner det Meta op for nye omsætningskanaler i form af nye annonce-muligheder på Facebook og Instagram, skriver CNBC.
Meta har netop præsenteret muligheden for, at annoncører nu kan reklamere via Instagrams Explore-side, hvor der vises indhold baseret på brugernes præferencer. Dertil kommer muligheden for reklamere direkte via influenceres profiler på Facebook, fremgår det.
Selskabet lancerer også nye muligheder på sin Facebook Messenger-app. Her kommer et værktøj, der benytter machine learning til at udvælge reklamer, der "rammer de brugere, hvor der er størst sandsynlighed for, at de køber noget," lyder det fra Metas VP for marketing og vækst, Maz Sharafi.
Denne udmelding kommer tre uger før, at Meta skal præsentere sit kvartalsregnskab for årets tredje kvartal, der angiveligt vil vise et yderligere fald i omsætningen, skriver CNBC.
Størstedelen af Metas indtægter kommer fra mobil-annoncer, hvilket er en forretning, der er blevet stærkt påvirket af Apple nye privacy-politik for IOS-styresystemet. Derudover oplever Meta større konkurrence fra kinesiske TikTok end nogensinde før.
Det har blandt andet medført, at Meta-aktien er faldet med næsten 60 procent i år.