Telias kundetal i Danmark står bomstille, men indtjeningen vokser

Kundetallet står helt stille hos Telia Danmark, der ikke i det seneste kvartal ikke har formået at hente flere mobilkunder.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

I det seneste kvartal har Telia Danmark ikke formået at hente flere kunder.

I stedet står antallet mobilkunde i selskabets kundedatabasen i dette kvartal bomstille og ligger uforandret på 1.351.000 simkort.

Topchef for Telia Danmark lægger dog vækst på, at selskabet tjener penge og har øget sin 5G-dækning.

”Vi leverer fortsat profitabel vækst som følge af de løbende forbedringer af vores services og dedikerede transformation af forretningen. Vi har øget 5G-dækningen og forbedret kvaliteten og præstationerne i mobilnetværket i løbet af kvartalet,” siger han ifølge en pressemeddelelse.

Kvartalsregnskabet viser således også, at selskabet driftsresultat er vokset til 188 millioner danske kroner fra 171 millioner danske kroner året før.

På samme vis er selskabets serviceomsætning steget fra 715 millioner kroner til 731 millioner kroner.

Annonceindlæg fra QNAP

QNAP High Availability sikrer kontinuerlig storage-tjeneste og systemtilgængelighed

QNAP High Availability er nem at implementere og bruge – og omkostningseffektiv. Perfekt til mindre virksomheder og professionelle med små budgetter.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil