Elon Musk undersøger nyt betalings-univers på Twitter

Hvis det står til Elon Musk, så skal Twitter-brugerne i fremtiden have muligheden for at shoppe via det sociale medie og sende penge til hinanden.

Artikel top billede

(Foto: Pixabay)

Elon Musk er i fuld gang med at undersøge, hvordan Twitter kan blive en mere rentabel forretning.

Her lyder en af de store ambiitioner at gøre Twitter til et sted, hvor brugere kan købe ting og sager med en integreret konto på det sociale medie, hvor kan man sætte penge ind på.

Det skriver CNBC.
Onsdag afholdte Elon Musk en 'audio broadcast' på Twitter Spaces, der var målrettet de bekymrede annoncører, der den senere tid har trukket sig fra platformen. Det drejer sig blandt andet om General Motors, Volkswagen og Carlsberg.

Elon Musk forklarede tankerne bag betalings-universet. Her bragte han det nye Twittier-abonnement i spil, hvor man for otte dollar om måneden opnår et blåt flueben og en række andre fordele.

Når brugere allerede er verificeret den vej igennem, så vil det også være langt nemmere at godkende dem til at oprette en konto på Twitter, understreger Tesla-stifteren.

"Så kan vi sige, ok, du har en balance på din bruger, vil du sende penge til andre på Twitter? Og måske vil vi give brugerne 10 dollar og sige, at du kan sende dem hen hvorhen du vil, bare det er på Twitter," sige rden nye Twitter-CEO.

Hvis brugerne senere ønsker at forlade betalingssystemet på Twitter, så kan de få tilbageført pengene til deres bankkonto, forklarede Elon Musk.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S