I sidste uge vurderede Accenture, at de kaotiske lønudbetalinger i Københavns Kommune er tæt på at være en saga blot.
Her til morgen gik Københavns Radio i luften med et indslag, der tyder på, at Accentures problemer ikke er et overstået kapitel.
Her blev fortalt forskellige eksempler på, at Københavns Kommunes lønsystem angiveligt stadig langt fra kører, som det skal.
Grænsen for galskab
? Grænsen for galskab er nået, siger socialborgmester Bo Asmus Kjeldgaard til Københavns Radio.
Han tror ikke på, at Accenture har fået rettet op på de 117.000 systemfejl, der manglede at blive ryddet op fra tidligere.
Bo Asmus Kjeldgaard tror heller ikke på den pressemeddelelse, som Accenture har sendt ud om, at de har styr på problemerne.
? Jeg har mistet troen på, at Accenture kan levere som lovet, siger socialborgmesteren til Københavns Radio.
Accenture vandt i sensommeren 2003 den femårige kontrakt på at udvikle et nyt lønsystem til Københavns Kommune.
Kontrakten til en samlet værdi af omkring 50 millioner kroner vandt Accenture foran norske Ergobluegarden og kommunens hidtidige leverandør, KMD.
Den endelige frist
Siden dengang har Accenture og kommunens medarbejdere arbejdet med at implementere og teste Accenture-lønsystemet, som er et web-baseret system, der bygger på Oracles E-business Suite.
Den endelige frist, som overborgmesteren har givet Accenture, er den 15. marts. Inden da skal Accenture have styr på alle årsopgørelser med videre, ellers falder hammeren og Accenture bliver fyret.
Indtil videre har Accenture indvilliget i at betale 15 millioner kroner i erstatning til Københavns Kommune, som er blevet dømt i Arbejdsretten for at misligholde dens overenskomster på grund af de fejlbehæftede lønudbetalinger.
Med erstatningen ryger en væsentlig bid af Accentures fortjeneste på den fem-årige løn-ordre, som samlet er på omkring 50 millioner kroner.