Teleselskabet 3 vokser i Danmark – men stigende omkostninger får indtjeningen til at dykke

3 kommer godt fra start i 2022 med vækst i omsætningen og 13.000 nye kunder. Men indtjeningen tynges samtidig at stigende elpriser, melder selskabet.

Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

Teleselskabet 3 fik 13.000 nye kunder ombord og hævede omsætningen i årets første tre måneder.

Men på trods af vokseværket røg driftsindtjeningen tilbage fra 167 millioner kroner til 137 millioner.

I en pressemeddelelse oplyser 3, at "driftsresultatet er fortsat påvirket af de stigende omkostninger på blandt andet el."

Med de 13.000 nye kunder, der enten har købt internet eller mobilabonnement hos 3, ender selskabets kundebase på samlet 1.549.000 danskere.

Det er en udvikling, som topchef Morten Christiansen er godt tilfreds med.

"Jeg er tilfreds med vores udvikling i første kvartal af 2023, hvor vi har sikret os vækst i forretningen, ligesom 13.000 nye danskere har valgt at blive kunder hos os. I et udfordret marked med skarp konkurrence er jeg stolt af, at 3 gang på gang formår at tiltrække nye kunder. For mig understreger det, at vores fokus på innovation og udvikling virker, og at vi har været gode til at forstå, hvordan vi skal ramme kundernes behov,” udtaler han i meddelelsen.

Omsætningen for første kvartal steg med syv procent til 744 millioner kroner sammenlignet med samme periode i 2022.

Der er fire teleselskaber i Danmark, og her er 3 det eneste, der har valgt ikke at satse på fibernet. 3 satser udelukkende på trådløse 5G-løsninger.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S