Med en ny MSN-portal - MSN China - udelukkende rettet mod Kina håber Microsoft at lokke en god del af de 100 millioner kinesiske internetsurfere til som brugere og potentielle kunder. Det skriver earthtimes.org.
MSN China er kommet til verden i et samarbejde mellem Microsoft og Shanghai Alliance Investment.
Ifølge earthtimes.org skal Shanghai MSN Network Communications drive portalen, men for at gøre tjenesten så lokal som mulig samarbejder Microsoft med en række lokale firmaer.
Disse omfatter Shanghai Media Group Broad Band, Taobao.com, ourgame.com and ynet.com udover Shanghai Alliance Investment.
Værs'go til 100 millioner brugere
Den nye portal kommer til at tilbyde mere indhold sammenlignet med, hvad der i øjeblikket er tilgængeligt i Kina gennem MSN-tjenester som Hotmail og Messenger.
I forhold til den store brugerskare på henholdsvis bredbånd i al almindelighed, mobilmarkedet og internettet er markedet for instant messaging stadig underudviklet i Kina.
? Vi tror på, at det her marked kommer til at eksplodere, siger Michael Rawding, MSN's vicesalgsdirektør.
Kina har i dag i omegnen af 100 millioner internetsurfere, og det tal stiger hver dag.