Mobilselskab giver 50 procent rabat med den ene hånd - men hæver priserne med den anden

Teleselskabet CBB lokker med skarpe priser til nye kunder, mens prisen hos de eksisterende priser hæves med op til ni procent.

Artikel top billede

Mobilselskab giver rabat med den ene hånd - men hæver priserne med den anden (Foto: Dan Jensen)

Hos det danske lavpris-teleselskab CBB annonceres med ’halve små priser’ til nye kunder, mens abonnementsprisen hæves med den anden hånd hos de eksisterende kunder.

CBB-kampagnen tilbyder de første tre måneders mobilabonnement til halv pris, mens de eksisterende kunder er mødt med en ekstra opkrævning på 10 kroner per måned, svarende til op til ni procents stigning, skriver Finans.

Direktør i CBB Mobil, Nikolaj Boserup, forklarer prisstigningerne overfor mediet:

”Det har vi gjort, fordi vi indimellem er nødsaget til at justere vores abonnementsportefølje og ændre i priser og indhold, så vi kan blive ved med at drive en økonomisk bæredygtig forretning,” siger han og beskriver det som et vilkår i den hårde telebranche.

CBB Mobil er langt fra ene om at tilbyde store rabatter til nye kunder.

Her skilter øvrige selskaber som Call Me, Duka, Flexii, Oister og Telmore med abonnementer til halv pris om end kun i en tidsbegrænset periode på få måneder.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job