Store problemer med Outlook: Kan ikke sende mails til Gmail-konti

Microsoft meddeler, at der er problemer, når brugere af Outlook.com sender mails til Gmail-brugere. Techgiganten kommer også med en midlertidig løsning.

Artikel top billede

(Foto: Esa Riutta/Pixabay)

Der er problemer med Microsofts mailservice Outlook.com.

Når brugere af tjenesten sender mails til Gmail-konti bliver disse mails i visse tilfælde enten blokeret eller markeret som spam.

”Nogle brugere med Outlook.com-landedomæner er ikke i stand til at sende e-mail til Gmail-konti,” står der i Microsoft fejlmeddelelse.

Brugerne får efter afsendelse af en mail følgende besked tilbage:

”mx.google.com: Remote server returned message deected as spam -> 550 5.7.1 [[ IPAddress]] Gmail har opdaget, at denne besked; er sandsynligvis mistænkelig på grund af det afsendende domænes meget lave omdømme. For bedst muligt at beskytte vores brugere mod spam, er beskeden blevet blokeret.”

Microsoft meddeler, at der arbejdes på en løsning på problemet.

Indtil fejlen er fikset har Microsoft en midlertidig løsning: Tilføj et Outlook-alias til din konto og send mails til Gmail-konti ved hjælp af dette alias.

Brugere kan skabe et alias direkte fra indstillingerne i Outlook.com.

Du kan læse om aliasser i Outlook her.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Kickstart din karriere og bliv IT-supporterelev hos Haderslev Kaserne

    Sydjylland

    Kræftens Bekæmpelse

    Teknisk it-projektleder

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Business Cloud Engineer

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    DevOps Engineer

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil