Techmilliardæren der vil leve for evigt

Ny dokumentar fortæller historien om den selverklærede biohacker Bryan Johnsons og hans ekstreme algoritmestyrede kamp mod aldring.

Artikel top billede

Vi har nok alle prøvet at ændre vaner for at blive en smule sundere. Spise og drikke lidt mindre, smide en gulerod i kurven i stedet for Matador Mix’en eller løbe en tur i ny og næ.

Men de færreste – vel nok nærmest ingen – er gået linen ud i samme grad som den nu 47-årige techmilliardær Bryan Johnson.

Han bruger årligt millioner af dollars på sit projekt "Blueprint", der har til formål at vende eller i hvert fald bremse hans aldringsproces.

Midlerne tæller blamdt amdet utallige kosttilskud, kontinuerlig måling af praktisk taget samtlige kropsfunktioner og variable, ilttelte og eksperimentel medicin samt i en periode også blodplasma fra hans søn. Samt en masse andet.

I den nye Netflix-dokumentar Don’t Die: The Man Who Wants to Live Forever skildres den helt ubegribeligt sunde og veltrænede mands utrættelige og på mange måder også smågale projekt.

Biohackeren Bryan Johnson har uomgængeligt nogle solide pointer.

For ville meget ikke være vundet, hvis sundhedssystemet og vi som enkeltpersoner huskede at prioritere sundheden før hjerteballade, cancer, fedme og sukkersyge banker på døren?

På den anden side er det et mere åbent spørgsmål, om man med et algoritmestyret og lettere ekstremt sundhedsprogram kan vinde over døden eller som minimum sikre sig mere end 100 gode og raske år?

Det mener Johnson i hvert fald, og som mange andre guruer har han også en enorm følgeskare online, hvor særligt yngre mænd prøver at gå i hans fodspor.

Dokumentaren følger Bryan Johnson selv og hans familie, men rummer også interviews med eksperter og læger udenfor projektet.

De konstaterer blandt andet, at Bryan Johnsons projekt måske ikke ligefrem skader. Men at man givetvis ville kunne nå omtrent samme resultater ved at stresse mindre, spise sundt, træne effektivt og sove godt.

Sagen er jo bare, at med den slags kedsommeligt gode råd bliver man jo ikke nødvendigvis kæmpestor på hverken YouTube, Netflix eller blandt optimeringsfiksede techbros i Silicon Valley.

Se traileren her.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S