Artikel top billede

(Foto: Igor Omilaev/Unsplash)

Skal din AI-model være fra Kina, USA eller Europa: Du bør skele til disse kriterier, når du vælger, lyder anbefalingen fra en global topchef

Interview: Mange faktorer spiller ind, når du skal vælge hvilken sprogmodel, du skal bygge dine løsninger på. Det mener Nigel Vaz, som er global topchef for konsulenthuset Publicis Sapient. Ifølge ham behøver OpenAI og ChatGPT ikke altid være svaret, men hvor meget bør du som virksomhed skele til, om modellen er bygget i USA, EU eller Kina?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvilke kriterier, der er afgørende, når du skal vælge en stor sprogmodel
  • Bliv klogere på hvor meget du bør skele til oprindelseslandet, når du vælger AI-løsninger
  • Få indsigt i, om du i det hele taget har brug for en stor sprogmodel
1.163
6 min
Hvilken sprogmodel skal du vælge til dit næste it-projekt, og spiller det en rolle, hvor i verden den kommer fra?

Det er nogle af nogle af de overvejelser, mange topchefer og it-beslutningstagere stiller sig selv i øjeblikket.

Og det er også spørgsmål, som Nigel Vaz, der er global topchef for det internationale konsulenthus Publicis Sapient, i disse tider får fra sine kunder.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter pludselig exit fra Fujitsu Danmark: Tidligere topchef Keld Zornig er klar med nyt job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Med sine løfter til Europa viser Microsoft vejen for de amerikanske tech-giganter - tilbage står stadig to store udfordringer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Amerikansk militær kan sætte sig på danske telefrekvenser: Danske mobilkunder kan miste adgang

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Betjentene Mathias og Nicklas spiller centrale roller i dansk it-politi: Her er historien om den store cyber-aktion Operation Endgame

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsofts nye europæiske løfter løser ikke alle problemer, men særligt et punkt vækker glæde, siger Henning Mortensen


White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis