Det er godt nok smart. Den punchline skal hjælpe stat, amter og kommuner med at få borgerne til at bruge nettet, når de vil i kontakt med det offentlige.
En rapport om digital kommunikation mellem det offentlige Danmark og borgerne, som Videnskabsministeriet og en række andre myndigheder offentliggjorde tidligere på året, viste, at kun 30 procent vælger nettet, når de skal kommunikere med offentlige myndigheder.
Det tal skal op og derfor gennemfører Den Digitale Taskforce til efteråret en stor markedsføringskampagne for digitale selvbetjeningsløsninger.
Kampagnen skabes i samarbejde med en lang række offentlige myndigheder og får som bærende kræfter skuespillerne Søren Fauli og Lars Bom.
De skal med sloganet "Det offentlige ? brug os på nettet" og punchlinen "Det er godt nok smart" overbevise borgerne om fordelene ved at kommunikere online med det offentlige.
Mere end 40 myndigheder er allerede med i kampagnen, der vil bestå af tv-reklamer, internetbannere, radiospots, avisannoncer samt en række lokale kampagnetiltag.