Loyaliteten er meget lille i rejsebranchen og alle kneb gælder for at holde på kunderne. My Travel har valgt at få e-mærket hjemmesiden for at gøre kunderne mere trygge og øge deres loyalitet.
? Kundernes loyalitet er lav i rejsebranchen, men den kan øges for små midler, siger Rasmus Panduro, webmaster, Mytravel.
En af måderne er ifølge Rasmus Panduro at lade e-butikken e-mærke.
? Vi valgte ret tidligt at gå med og få e-mærket vores hjemmeside. Juridisk er det en gevinst for både os og kunderne, siger Rasmus Panduro.
Kunderne kan med e-mærket være forholdsvis sikre på, at My Travel mere end lever op til lovens bogstav for så vidt angår e-handelsloven, forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven og persondataloven.
? Det er vigtigt, at kunderne føler sig trygge. Rejser koster nemt 10-15.000 krone, og det er ikke sjældent, at der skal overføres beløb i størrelsesordenen 30-40.000 kroner til os, siger Rasmus Panduro.
My Travel sidder sammen med Apollo og Fritidsrejser på 60 til 65 procent af chartermarkedet.
Selskabet begyndte at sælge rejser over internettet i 1997 og sælger i dag 30 procent af alle rejser elektronisk.
Internetbutikker skal opfylde visse krav til betalingssikkerhed, forretningsbetingelser, fortrydelsesret samt korrekt registrering og anvendelse af personoplysninger for at få ret til at benytte e-mærket.
E-mærket varetages af e-handelsfonden, en non-profit fond stiftet af Forbrugerrådet, Dansk Handel og Service, Finansrådet, HTS, Dansk Industri, HK, ITEK, Dansk-IT, ITK, IT-Brancheforeningen og FDIH.