TDC og IBM styrer dansk marked for IP-telefoni

Til sammen sidder TDC og IBM på mere end 80 procent af det danske marked for IP-telefoni til erhvervslivet, viser en ny IDC-undersøgelse. Besparelser er fortsat den største årsag til at vælge IP-telefoni.

TDC og IBM har størstedelen af et dansk marked for IP-telefoni til erhvervslivet i kraftig vækst. Det viser en ny undersøgelse fra analysefirmaet IDC.

De to virksomheder har mere end 80 procent af markedet, når virksomheder skal have installeret eller ændret telefonomstillings-anlæg, PBX'er, til IP-telefoni.

I alt var markedet i Danmark 443 millioner kroner i 2004, og IDC forventer, at det vil stige med 22 procent hvert år de næste fem år.

TDC købte stor bid af kagen

TDC sikrede sig endnu større bid af kagen, da selskabet sidste år købte konkurrenten Netdesign. Ud over IBM og TDC er firmaer som Axcess og Netteam betydende spillere på det danske marked.

Undersøgelsen fra IDC viser, at virksomheder fortsat hovedsagelig investerer i IP-telefoni for at spare penge.

- Men leverandører må forberede sig på et marked med stigende fokus på forretningsudviklende faktorer som for eksempel vertikale applikationer på toppen af IP-telefoniløsningen, udtaler analysechef Karsten Fogh Ho-Lanng i en pressemeddelelse.

Virksomheder, der ikke køber sit eget teleudstyr, men blot lejer sig ind hos leverandøren, er et nyt forretningsområde for IP-telefoni.

For såkaldt hosted IP-telefoni venter IDC en årlig vækst på 90 procent over de næste fem år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere