Udskiftningen af et omstridt kø-system fra Netgroup har lettet for klagestrømmen rettet mod Billetlugen.dk.
Efter flere gange at have udløst mange tusinder danskeres raseri i forbindelse med billetsalg via nettet til store koncerter, gik det søndag relativt stille og roligt, da der skulle sælges 75.000 billetter til sommerens Rolling Stones-koncert i Horsens, melder Billetlugen.dk.
Mere end halvdelen via nettet
Ved det tidligere stærkt omstridte billetsalg til store koncerter er billetterne blevet solgt med en ligelig fordeling via nettet, et callcenter og Fona.
Denne gang er mere end halvdelen af de 75.000 billetter blevet solgt via nettet, fortæller Jeppe Michael Jensen, direktør i E-Billetter, der står bag Billetlugen.dk.
- Og det er gået fint. Vi har indtil videre modtaget omkring 150 e-mails fra folk, og det er meget langt fra det antal, som vi modtog under eksempelvis salg til Robbie Williams-koncerterne, siger Jeppe Michael Jensen.
Mange af henvendelserne er fra folk, der blot skal have bekræftet, at deres køb er gået igennem, fortæller han.
Nyt kø-system
Som Computerworld kunne fortælle fredag, har Billetlugen.dk udskiftet sit omstridte kø-system fra Netgroup med Citrix Netscaler.
- Vi samarbejder stadig med Netgroup, men efter den massive kritik, der har været, har vi besluttet, at det er ikke er godt nok til os, at det kun har fungeret ordentligt i 95 procent af tilfældene, siger Jeppe Michael Jensen.
Billetlugen.dk vil nu evaluere brugen af Citrix Netscaler nærmere.
For trods de pæne ord blev en del brugere mødt af deciderede fejlmeldinger om, at siden ikke kan vises - en ting, som Billetlugen.dk tidligere netop har fået seriøse stryg på puklen for i forbindelse med salg til de store koncerter.
Systemet skal justeres
Mailstrømmen fra utilfredse billetkøbere til Computerworld har da også været markant mindre denne gang end ved eksempelvis billetsalget til Robbie Williams og U2, hvor Billetlugen.dk havde store problemer.
- Citrix-systemet skal nu justeres. Det er jo første gang, vi anvender det, og i det billede ser det ud til at have givet en god kvalitet. Jeg forventer, at vi er på vej i den rigtige retning, siger Jeppe Michael Jensen.
Han afviser, at Billetlugen.dk har lagt billetsalget en søndag for at undgå, at folk kunne sidde ved deres arbejdscomputere og bestille løs.
- Det er alene noget, som arrangøren bestemmer, siger han.
Rettelse:: Computerworld har skrevet, at E-Billetterne har modtaget 150 klager efter søndagens billetsalg til sommerens Rolling Stones-koncert. Det passer ikke, oplyser E-Billetter. Man har modtaget 150 henvendelser, hvoraf mange har været fra folk, der blot skulle have bekræftet, at deres køb var gået igennem. Computerworld beklager fejlen, der nu er rettet.