Kommunikation og integration er nøgleordene bag den vækst, der har præget Bording Data de sidste par år.
- Vi har konsolideret forretningen omkring vores kommunikations- og integrationsløsninger, og det har været en god strategi, kan vi se nu, forklarer Ernst Lykke Nielsen, administrerende direktør, Bording Data.
Flere og flere virksomheder er interesseret i løsninger, der hænger sammen, og som kan kommunikere med omverdenen.
I dag stiller for eksempel det offentlige krav om, at virksomheder skal kunne sende fakturaer elektronisk, og det er en udfordring for mange virksomheder.
Et af de produkter, Bording udviklede i 2004, er Rute 2, og det har også været en fin forretning i 2005.
Direkte og ensartet
Rute 2 giver virksomheder mulighed for at udveksle ordrer, ordrebekræftelser, fakturaer og lignende elektronisk, uden selv at skulle investere i værktøjer til transformering og transport af færdigformaterede data.
- Rute 2 er også et kommunikations- og integrationsprodukt, der giver en virksomhed direkte og ensartet kommunikation á la EDI med samtlige kunder og leverandører, siger Ernst Lykke Nielsen.
Han fortæller, at Bording Data i år fokuserer på samarbejdet med virksomhedens partnere som for eksempel WM-data og Schilling, og at det vil være tilfredsstillende, hvis Bording kan nå samme resultat før skat, som i 2005.
Bording henter traditionelt omkring halvdelen af sin omsætning på løsninger til detailhandlen, og sådan vil det også være i 2006, forventer direktøren.