Vodafone og Yahoo rykker på mobil-annoncer

Verdens største udbyder af mobiltelefoni, Vodafone, slår sig sammen med Yahoo i et initiativ, der kan sparke liv i det spirende marked for annoncer på mobiltelefonen.

Engelske Vodafone offentliggjorde i går planer om at slå sig sammen med søgemaskinen Yahoo om at udbrede annoncer på mobiltelefonen. Det skriver Wall Street Journal.

Initiativet er planlagt til at gå i luften til foråret og vil i første omgang rette sig mod kunder i Storbritannien. De to virksomheder vil i fællesskab udvikle annoncer, der efter al sandsynlighed vil omfatte et udvalg af formater fra bannerannoncer til korte video-sekvenser.

Bruger Yahoos salgsstyrke

Ifølge Wall Street Journal vil Vodafone benytte sig af Yahoos særdeles store salgsstyrke frem for at bruge kræfter på at opbygge sin egen.

Idéen med annoncer på mobilen er ikke ny, men måden de to aktører griber sagen an på er.

Det nye i Vodafone og Yahoos planer er at bruge kundeinformationer til at målrette anstrengelserne. Yahoos teknologi gør det muligt for annoncørerne at målrette annoncerne efter kundernes køn, demografiske sammensætning og brugeradfærd.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere