Eltel Networks overtages af kapitalfond

Kapitalfonden 3i køber det nordiske netværks-selskab Eltel Networks, der har 700 medarbejdere i Danmark. Planen er at fortsætte som hidtil.

De omkring 700 danske medarbejdere i Eltel Networks får ny arbejdsgiver. Kapitalfonden 3i køber Eltel Networks af Industri Kapital og TeliaSonera for et ikke offentliggjort beløb.

Eltel Networks, der samlet set har 8.200 medarbejdere, implementerer og servicerer blandt andet løsninger til tele- og datakommunikation.

Her i Danmark er de største kunder Sonofon, BaneDanmark og Københavns Kommune, og der er ikke umiddelbart noget, der tyder på, at ejerskiftet får den store betydning for virksomheden med dansk hovedkontor i Glostrup.

"Vores mål med dette opkøb er at fortsætte Eltel's stærke arbejde og spændende væksstrategi. Vi investerer i virksomheder, der har fremragende fundamenter og potentialer," udtaler Hannu Isohaaro Partner, landechef, 3i.

Direktør bliver

I 2006 havde Eltel Networks en omsætning på omkring 5,6 milliarder kroner. Selskabet har aktiviteter i hele Europa, primært i Norden, Baltikum og Polen.

Tuomo Rönkkö, administrerende direktør i Eltel Group Corporation, bliver indtil videre på posten – tilsyneladende efter ønske fra den nye ejer 3i.

"Dette ejerskifte er en positiv bekræftelse på Eltels handlinger og vækstpotentiale," siger Tuomo Rönkkö.

"Det er beroligende at vide, at 3i vil have virksomheden til at vokse ved at fortsætte med at implementere de vækstplaner, vi forfølger," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere