Halvdelen af jordens befolkning plaprer i mobil

Milliarder af mennesker har kastet sig over mobiltelefonen. I Kina, Indien og Afrika eksploderer brugen nærmest.

En ny undersøgelse viser, at omkring 3,25 milliarder mennesker vil eje en mobiltelefon i 2007. Det sker, fordi brugen af mobiltelefoner nærmest eksploderer i Kina, Afrika og Indien.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters er det alt lige fra afrikanske landmænd til kinesiske fabriksarbejdere, der er begyndt at bruge mobiltelefoner.

I juli vil antallet af abonnenter ifølge en ny undersøgelse nå tre milliarder, og inden årets udgang vil tallet være oppe på 3,25.

Til sammenligning regner man med, at der er 6,6 milliarder mennesker på jorden i juli 2007.

Alle kommunikerer

Sammen med internettet har mobiltelefonerne revolutioneret kommunikationen mellem mennesker, og mobiltelefonen har spredt sig til stort set alle samfundslag over hele kloden.

Hvert minut kommer cirka 1.000 nye mobilbrugere til, viser undersøgelsen ifølge Reuters.

"Det tog over 20 år at få den første milliard abonnenter koblet på, men kun 40 måneder at koble den anden milliard på, fortæller John Tysoe, medstifter af The Mobile World, til Reuters.

Analytikere har forudsagt, at 65 procent af alle telefoner, der er produceret i år, vil blive solgt på udviklings-markeder, efterhånden som producenter som Nokia og Motorola laver low-cost telefoner, og operatørerne sænker taksterne.

I Europa er der nu flere mobil-abbonementer end mennesker. Ifølge undersøgelser er der i dag 666 millioner abonnementer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere