Cybercity-kunders mail 10 timer undervejs

Med den tredje omgang mail-kaos på otte uger slår Cybercity nu rekorden. Kundernes e-post er på vej i 10 timer.

Kunder med grå hår eller med helt bare pletter på hovedet.

Sådan er status for de efterhånden opgivende mailkunder hos Cybercity, som igen i denne uge har måttet rive sig i håret over massive forsinkelser af udgående mail på op til 10timer.

Det er forsinkelser, som firmaet igen og igen glemmer at informere erhvervs- og privatkunder om på firmaets hjemmeside.

Først tirsdag, efter Computerworld igen fremlagde problemet for Cybercity, blev kunderne informeret på hjemmesiden.

Det er tredje gang på blot otte uger, at Cybercitys kunder bliver ramt af store forsinkelser på den udgående post via firmaets mailservere. Der har tidligere været forsinkelser i både slutningen af maj og slutningen af juni officielt på et par timer.

Forsinkelser reelt større

Men ifølge Computerworlds oplysninger fra frustrerede kunder var forsinkelserne reelt langt større. I slutningen af maj oplevede kunderne således forsinkelser, som svarede til en hel arbejdsdag.

Hos Cybercity forklarer kommunikationsmedarbejder Jette Westerdahl, at den tredje omgang forsinkelser skyldes en ondsindet spambølge, som mandag aften klokken 15.00 ramte firmaet.

Hun fortæller, at Cybercity ikke har hørt om forsinkelser på mere end to timer.

"Spambølgen peakede klokken 21.00 og er først nu ved at tage en lille smule af. Det betyder, at der stadigvæk er kø," siger Jette Westerdahl.

Ifølge Jette Westerdahl skyldes det en fejl, at firmaet ikke på hjemmesiden har oplyst kunderne om mailproblemerne, som ifølge Computerworld erfaringer ikke begyndemandag, men derimod i fredags, hvor mailforsinkelserne allerede havde nået mere end seks timer.

Spambølge rammer sporadisk

Det er dermed mindst tredje gang at Cybercity bliver ramt af de pludselige spambølger.

Ifølge Computerworlds oplysninger har andre i branchen ikke observeret de spambølger, som Cybercity forklarer forsinkelserne med.

Firmaets pressechef Peter Glüsing har tidligere fortalt, at firmaet oplever spambølgerne som sporadiske.

Ifølge Jette Westerdahl arbejder firmaet i øjeblikket på højtryk for at få mailsystemerne til at makke ret.

"Vi kæmper for at lave en kæmpe omlægning som er færdig 1. august," siger Jette Westerdahl.

Samtidig arbejder firmaet lige nu på en midlertidig løsning, som kan løse den tredje omgang massive mailforsinkelser på otte uger.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S