Bibob: Vi har et luksusproblem

Mobilselskabet Bibob havde regnet med at få 2.000 nye kunder om dagen, men har landet mere end det dobbelte. Og det har været alt for meget for selskabet.

Siden åbningen mandag 15. oktober har Telmore-stifteren Frank Rasmussens nye mobilsatsning Bibob fået mere end 10.000 kunder.

Det er langt over forventing. Faktisk er det så meget, at Bibob ikke kan følge med og er blevet tvunget til at lukke for nye kunder indtil videre.

”Det er jo et luksusproblem af dimensioner. Vi havde håbet på at få omkring 1.000 kunder om dagen, og havde sørget for kapacitet til omkring 2.000. Det her kunne vi simpelthen ikke have forudset,” siger Frank Rasmussen til Computerworld.

Han mener, at selv de store mobilselskaber ville få problemer med at følge med, hvis der kom 5.000 nye kunder om dagen.

SIM-kort, der skulle aktiveres og sendes ud, var begyndt at hobe sig op, og bunkerne med fuldmagter fra brugere, der ville skifte mobilselskab til Bibob, blev stadig større.

Frank Rasmussen understreger, at det var nødvendigt at trække i bremsen nu, hvis ikke selskabet skulle gå helt ned i løbet af ugen.

Han føler sig overbevist om, at selskabet ikke kommer til at gå glip af særlig mange kunder, fordi det nu lukker for sluserne i et par dage.

”Det er selvfølgelig irriterende, hvis man gerne vil over til os med det samme, men jeg tror godt, at folk kan forstå, at vi gør det i et tempo, hvor vi kan følge med,” siger Frank Rasmussen og fortsætter:

”Hvis man spørger mobilkunder i dag, så er kundeservice en by i Rusland. Sådan må det ikke være i vores univers. Derfor vælger vi at prioritere de kunder, som vi allerede har,”

Ifølge Frank Rasmussen ville det ikke have hjulpet, hvis der var blevet ansat 10 eller 20 ekstra folk.

Interessen ville stadig være så stor, at selskabet ikke ville kunne følge med.

”Vi vil jo også nødig ansætte en hel masse, der så ikke har noget at lave om 14 dage, når den største tilgang er overstået,” siger han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Rekvirent til Cyberdivisionen i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S