Siden åbningen mandag 15. oktober har Telmore-stifteren Frank Rasmussens nye mobilsatsning Bibob fået mere end 10.000 kunder.
Det er langt over forventing. Faktisk er det så meget, at Bibob ikke kan følge med og er blevet tvunget til at lukke for nye kunder indtil videre.
”Det er jo et luksusproblem af dimensioner. Vi havde håbet på at få omkring 1.000 kunder om dagen, og havde sørget for kapacitet til omkring 2.000. Det her kunne vi simpelthen ikke have forudset,” siger Frank Rasmussen til Computerworld.
Han mener, at selv de store mobilselskaber ville få problemer med at følge med, hvis der kom 5.000 nye kunder om dagen.
SIM-kort, der skulle aktiveres og sendes ud, var begyndt at hobe sig op, og bunkerne med fuldmagter fra brugere, der ville skifte mobilselskab til Bibob, blev stadig større.
Frank Rasmussen understreger, at det var nødvendigt at trække i bremsen nu, hvis ikke selskabet skulle gå helt ned i løbet af ugen.
Han føler sig overbevist om, at selskabet ikke kommer til at gå glip af særlig mange kunder, fordi det nu lukker for sluserne i et par dage.
”Det er selvfølgelig irriterende, hvis man gerne vil over til os med det samme, men jeg tror godt, at folk kan forstå, at vi gør det i et tempo, hvor vi kan følge med,” siger Frank Rasmussen og fortsætter:
”Hvis man spørger mobilkunder i dag, så er kundeservice en by i Rusland. Sådan må det ikke være i vores univers. Derfor vælger vi at prioritere de kunder, som vi allerede har,”
Ifølge Frank Rasmussen ville det ikke have hjulpet, hvis der var blevet ansat 10 eller 20 ekstra folk.
Interessen ville stadig være så stor, at selskabet ikke ville kunne følge med.
”Vi vil jo også nødig ansætte en hel masse, der så ikke har noget at lave om 14 dage, når den største tilgang er overstået,” siger han.