Bibob: Vi har et luksusproblem

Mobilselskabet Bibob havde regnet med at få 2.000 nye kunder om dagen, men har landet mere end det dobbelte. Og det har været alt for meget for selskabet.

Siden åbningen mandag 15. oktober har Telmore-stifteren Frank Rasmussens nye mobilsatsning Bibob fået mere end 10.000 kunder.

Det er langt over forventing. Faktisk er det så meget, at Bibob ikke kan følge med og er blevet tvunget til at lukke for nye kunder indtil videre.

”Det er jo et luksusproblem af dimensioner. Vi havde håbet på at få omkring 1.000 kunder om dagen, og havde sørget for kapacitet til omkring 2.000. Det her kunne vi simpelthen ikke have forudset,” siger Frank Rasmussen til Computerworld.

Han mener, at selv de store mobilselskaber ville få problemer med at følge med, hvis der kom 5.000 nye kunder om dagen.

SIM-kort, der skulle aktiveres og sendes ud, var begyndt at hobe sig op, og bunkerne med fuldmagter fra brugere, der ville skifte mobilselskab til Bibob, blev stadig større.

Frank Rasmussen understreger, at det var nødvendigt at trække i bremsen nu, hvis ikke selskabet skulle gå helt ned i løbet af ugen.

Han føler sig overbevist om, at selskabet ikke kommer til at gå glip af særlig mange kunder, fordi det nu lukker for sluserne i et par dage.

”Det er selvfølgelig irriterende, hvis man gerne vil over til os med det samme, men jeg tror godt, at folk kan forstå, at vi gør det i et tempo, hvor vi kan følge med,” siger Frank Rasmussen og fortsætter:

”Hvis man spørger mobilkunder i dag, så er kundeservice en by i Rusland. Sådan må det ikke være i vores univers. Derfor vælger vi at prioritere de kunder, som vi allerede har,”

Ifølge Frank Rasmussen ville det ikke have hjulpet, hvis der var blevet ansat 10 eller 20 ekstra folk.

Interessen ville stadig være så stor, at selskabet ikke ville kunne følge med.

”Vi vil jo også nødig ansætte en hel masse, der så ikke har noget at lave om 14 dage, når den største tilgang er overstået,” siger han.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird