Murdoch afviser joker-rolle i slaget om Yahoo

Mediemogulen Rupert Murdoch afviser blankt, at han vil træde til som Yahoos frelsende engel og redde selskabet fra at ende som en del af Microsoft.

Artikel top billede

Efter massive rygter afviser den hovedrige mediemogul, Rupert Murdoch, en gang for alle, at han står klar i kulissen med et konkurrerende bud på Yahoo.

Det sker, efter Microsoft fredag afleverede et tilbud på 224 milliarder kroner på Yahoo, hvis ledelse absolut ikke ønsker, at selskabet ryger i Microsofts hænder.

”Vi vil ikke komme med et tilbud på Yahoo,” lyder det kategorisk fra Rupert Murdoch til Financial Times.

Dermed mister Yahoos ledelse et af de redningsplanker, som selskabet ellers har klamret sig til i dets indædte bestræbelser på at mane Microsofts fjendtlige overtagelses-tilbud i jorden.

Rygter har ellers villet vide, at Murdoch og hans News Corp. overvejede at komme med et konkurrende tilbud til Microsofts – ikke mindst for på denne måde at forsøge at forsvare selskabets interesser i MySpace.

Tidligere har det da også været fremme, at Murdoch har tilbudt en hele MySpace til gengæld for en fjerdedel af Yahoo.

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S