Edison: Fælles markedsplads for digitalt indhold

En fair fordeling, gennemsigtighed og brugervenlighed er hjørnesten i online markedspladsen for digitalt indhold, RedAntenna, som er udviklet er det First North-noterede selskab, Wannakey.

Artikel top billede

”Innovative, digitale produkter fra udviklere over hele verden bør være tilgængelige for alle. Alle der tilfører værdi til produkterne, skal have deres retfærdige del," siger RedAntennas marketingdirektør, Claus R. Hebor.

Se Edison-finalistens præsentationsvideo

Det First North-noterede selskab Wannakey har udviklet online markedspladspladsen RedAntenna.

RedAntenna er en webservice, der gør det muligt for producenter af digitalt indhold at tjene penge på deres medieprodukter i form af video, film, musik, spil og software.

Ideen er at matche disse producenter med forhandlerwebsites, der har adgang til kunder over hele verden.

Tjenesten er henvendt til både private og professionelle og lanceres i det første halvår af 2008.

Både producenter og webmastere vil tjene på RedAntenna-konceptet, som giver mindre og uafhængige medieproducenter mulighed for at opnå samme rækkevidde som internationale mediegiganter.

”Den digitale markedsplads giver ejere af hjemmesider, webmasters og andre webudgivere en ikke-annoncebåret indtjeningsmulighed, og kunderne får flere valgmuligheder end mainstream-medier tilbyder,” forklarer marketingdirektør Claus R. Hebor.

Muligvis milliarder af US-dollars

Han beskriver RedAntenna som ægte Web 2.0, hvor det er brugerne, der har kontrollen over at udnytte konceptet til deres forretningsmuligheder.

”Vi leverer platformen, de udnytter den efter deres ønsker, og alle tjener på det,” siger Claus R. Hebor.

RedAntennas egen indtjening baserer sig på en syv procents provision per handel.

Wannakey forventer en omsætning i 2008 på godt 25 millioner dollars og en indtjening på cirka 1,4 milloner dollars.

”Potentialet kan være milliarder af dollars, men vi tør ikke estimere det,” siger Claus R. Hebor.

Alle transaktioner håndteres af patentanmeldt teknologi, der automatisk sikrer licensrettigheder, fordeling af indtægter og indeholder platformen til udveksling, distribution, marketing og salg af digitale produkter.

Se Edison-finalistens præsentationsvideo

Frem til den 16. maj, hvor årets Edison kåres, bringer Computerworld portrætter af alle kandidaterne. Du kan selv stemme på din favorit på cw.dk/edison

Annonceindlæg fra Salesforce

Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

IT-supporterelev til Lokal IT på Aalborg Kaserne

Nordjylland

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sektionschef for IAM, CMDB og ITSM til opbygning af Forsvarets nye IT-platform

Midtjylland

Impact Fund Denmark

Head of IT – lead our digital transformation

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S