Danoffice: Det er svært at rette fejl i en flygtningelejr

Danoffice, der leverer it til internationale nødhjælps-organisationer, er nøjeregnende med, at udstyret virker perfekt, fordi "fejl er dyre at udbedre i en fjern hovedstad eller flygtningelejr."

Artikel top billede

"Ligesom andre steder i samfundet spiller it en stigende rolle, når FN, NGO'er og andre organisationer skal koordinere deres indsats i verdens brændpunkter," siger Per Svehag, administrerende direktør, Danoffice.

Med en markedsandel på 25 procent er Danoffice i Svendborg en af verdens største leverandører af it til FN og internationale nødhjælpsorganisationer.

"Det kræver særlige kompetencer at levere til dette marked. Vi kan levere it-udstyr og softwareprogrammer på alverdens sprog, og vi gennemgår alt udstyr, inden det afskibes, fordi fejl er dyre at udbedre i en fjern hovedstad eller flygtningelejr," forklarer Per Svehag, administrerende direktør, Danoffice.

Ikke spor tilfredse

Regnskabet for 2007 viser fald i både bruttoresultatet og et fald i årets resultat, men det hænger sammen med, at selskabet sidste år brugte mange penge på investeringer.

"Derfor er vi ikke spor utilfredse med regnskabet," siger Per Svehag.

På udgiftssiden tæller det, at Danoffice i foråret 2007 flyttede fra et relativt billigt lejemål til eget nybygget domicil og i samme forbindelse foretog en række investeringer i udstyr, indretning og forretningsprocesser for at geare virksomheden til yderligere vækst. Samtidig har virksomheden ansat seks nye medarbejdere, så der nu er 35 ansatte.

"Desuden havde vi en række langsigtede kundesager, som er trukket med over til 2008. Vi har faktisk lukket flere af disse meget store kundesager i første halvdel af 2008, herunder en ordre til FN til 300 millioner kroner, som skal leveres over de næste to år," siger Per Svehag.

Forventer dobbelt op

Forventningerne til 2008 er, at den samlede omsætning stiger til det dobbelte af 2007-omsætningen. På længere sigt går Danoffice efter at omsætte for en halv milliard kroner i 2010 og en milliard i 2015.

Udover FN tæller Danoffices kundeliste blandt andet EU, NATO, Verdensbanken, samt mindre NGO-organisationer over hele verden.

Danoffice har hovedkvarter i Svendborg, kontor i Washington og endnu et kontor på tegnebrættet i Asien.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Comm2ig

    Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

    IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S