eIndkomstregisteret

December 2005: eIndkomstregisteret påbegyndes, Skatteministeriet får tilsagn fra Folketinget. I første omgang bevilliger politikerne 30,8 millioner kroner til projektet, som virksomhederne skal begynde at indberette til fra et tidspunkt mellem midten af 2006 og udgangen af 2007.

Januar 2006: Loven om eIndkomst bliver vedtaget i Folketinget.

August 2006: Skatteministeren må vende tilbage til Folketinget med en ekstraregning. Udgifterne blev undervurderet og er nu mere end tredoblet til cirka 94 millioner kroner. Udgifterne tilskrives blandt andet større ændringer end forventet i eksisterende systemer. Ny idriftsættelsesdato af systemet er 1. januar 2008.

Oktober 2007: Endnu en gang må Skatteministeriet gå til Folketingets finansudvalg. Nu er den samlede udgift vokset til cirka 159 millioner kroner. Den seneste vækst i udgifter tilskrives klarlægning af udgifter, udvidelser af funktioner i systemet og større kompleksitet i systemet.

Januar 2008: Registeret sættes i drift.

November 2008: 10.000 danske virksomheder er endnu ikke koblet korrekt på systemet. Det betyder, at en del virksomheder indberetter skatteoplysninger med fejl i til registeret.

Februar 2009: Skats tidsfrist for at have nedbragt antallet af fejlbehæftede indberetninger til en halv procent.

Status

Endelig pris: 159 millioner kroner
Oprindeligt estimat: Cirka 31 millioner kroner
Overskridelse: Cirka 413 procent
Forsinkelse: Cirka et år

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S