Artikel top billede

Google Android skal vende krisen hos Motorola

Efter dystre regnskabstal sætter mobilproducenten Motorola nu sin lid til, at Android kan gøre røde tal til sorte.

Efter en dyster kvartalsrapport skal der gøres noget hos mobilproducenten Motorola.

I kampen for at vende de negative cifre til en opadgående kurve vil Motorola satse på Android. Android er søgegiganten Googles open source-platform til mobiltelefoner.

Regnskabet for 2008's sidste kvartal var meget dystert for Motorola. Her kunne ledelsen konstatere, at indtægterne var faldet med over 50 procent.

Og løsningsplanen til det problem hedder nu smarte mobiltelefoner med open source-platform.

Samtidig fortæller Motorolas chef Sanjay Jha i et interview til den amerikanske udgave af Computerworld, at firmaet vil satse massivt på at integrere sociale netværkstjenester i de telefoner, der sendes af sted fra firmaets fabrikker i 2009.

Motorola-bossen mener, at kombinationen mellem Android og sociale netværk er den helt rigtige cocktail.

Motorola vil i forbindelse med platform-omlægningen sætte produktionen af telefoner med Microsofts Windows Mobile-styresystemet på hold, foreløbig frem til den næste version, som frigives i 2010.

Sanjay Jha kritiserer Windows Mobile 6 for at have en dårlig brugergrænseflade og forventer bedring på det punkt, før virksomheden vil bruge version 7 i firmaets telefoner.

Et tydeligt tegn på, at krisen kradser i Motorola understreges af, at firmaet har lukket udviklingsafdelingen i Aalborg og opsagt samtlige 260 medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere