Premieren på den digitale tinglysning har mildt sagt ikke været anmelderrost af brugerne.
Der har blandt andet været problemer med papirfuldmagter, der skal skrives ind i et fem-siders dokument og scannes ind.
I brancheforeningen Danske Advokater fortæller it-chef Steen Hermansen nu, at de værste problemer synes at være overstået.
Han får dog stadig cirka to mails om dagen vedrørende problemer med den digitale tinglysning.
"I begyndelsen fik jeg mange flere, så jeg håber, at det er udtryk for, at der er færre problemer derude. Og ikke for, at folk har givet op," siger Steen Hermansen.
Han forklarer, at problemerne med ophobede og afviste fuldmagter har været den største hurdle.
Men Domstolsstyrelsen arbejder sig gennem bunken og er nu godt en måned bagud.
Kladder pist væk
Men også andre redskaber skabte stor frustration blandt advokaterne, forklarer Steen Hermansen.
"Systemet har en kladdefunktion, hvor man gemmer en prøvetinglysning. Men når folk kom ind fem minutter efter, at de havde gemt oplysningerne, var kladden væk. Det skabte ikke ligefrem glæde hos dem, der havde indtastet oplysninger i 21 skærmbilleder," siger Sten Hermansen fra Danske Advokater.
Den fejl er dog rettet.
Den digitale tinglysning har kostet skatteyderne mere end en halv milliard kroner.
Sten Hermansen oplyser, at Domstolsstyrelsen har lovet at rette en lang række fejl inden 1. november.
Det er ikke lykkes Computerworld, at få en kommentar fra Domstolsstyrelsen.