Artikel top billede

HP lukker købet af 3Com

Hewlett-Packards opkøb af netværksvirksomheden 3Com er endelig faldet på plads.

De sidste godkendelser og formaliteter er faldet på plads, og Hewlett-Packard er nu den retmæssige ejer af netværkskæmpen 3Com Corporation.

Handlen er vigtig for HP, der tidligere i år brød med sin gamle teknologi-partner Cisco, hvis kernekompetence som bekendt er netop netværk.

Med 3Com-produkterne kan HP igen tilbyde mere komplekse high-end netværksløsninger, mener HP's danske netværksdirektør, Jonas Dalsgaard.

"Købet af 3Com vil især komme de største danske virksomheder til gode. HP har nu et komplet netværkstilbud, der kan løse stort som småt," siger han.

HP ser købet af 3Com som strategisk vigtig i forhold til virksomhedens løsninger til fremtidens store datacenter, HP's Converged Infrastructure-strategi, der integrerer servere, storage, netværk, management, facilities og services i en samlet platform.

Slag i kampen mod Cisco

3Com er grundlagt i 1979 af Bob Metcalfe, som regnes for ophavsmanden til ethernettet.

Med købet bliver HP med et slag verdens næststørste producent af netværksudstyr, kun overgået af Cisco.

Handlen mellem HP og 3Com blev en realitet da HP's købstilbud på 42,20 kroner (7,90 dollars) per aktie blev accepteret af 3Com's aktionærer.

Handlen er blevet godkendt af begge virksomhedernes bestyrelser, og købets størrelse er dermed på godt 15 milliarder kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere