Avatar billede Jannick Madsen Praktikant
23. december 2016 - 13:13 Der er 5 kommentarer

Ingen netværksadgang

Hej nogen forslag til hvad man kan gøre når ens internet er tilsluttet, men ikke har netværksadgang og dermed ikke kan komme på nettet. Jeg har prøvet at genstarte mit udstyr mange gange men det hjælper ikke.
Avatar billede anedi Ekspert
23. december 2016 - 13:50 #1
har du kigget på din udbyders hjemmeside ift. drift?
Avatar billede eurositi Ekspert
23. december 2016 - 13:59 #2
Prøv at flushe og forny DomæneNavnsServer-cachen.
Klik på Windows startmenuen (Windows-ikonet nederst til venstre) og tast "cmd"
Højreklik på app'en Kommandoprompt og vælg "Kør som administrator"
Et sort vindue åbnes. Her skriver du to kommandoer:
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Du kan herefter skrive "exit" eller blot lukke vinduet.
Vent nogle sekunder og se, om forbindelsen til netværket/internettet genetableres.

Jeg døjer selv med et lignende problem på en af mine computere. Her er problemet, at denne procedure skal gentages, hver gang jeg har haft maskinen slukket.
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. december 2016 - 16:36 #3
Prøv også dette:
Enhedshåndtering - Netkort, og fjern flueben i "Lukker windows for at spare strøm"
Det hjalp mig i en lign. situation.
Jeg anvender win10, og der opstår dette problem ofte.
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. december 2016 - 16:45 #4
... hvis alt andet svigter, prøv dette, kør følgende kommando i en administrator prompt;
netsh winsock reset

A useful command that you can use in Microsoft Windows to reset winsock catalog back to default setting or clean state. You can try this if you are having following Internet access or networking problems but still failing to resolve the problem after trying all other suggestions.

Genstart PC efter operationen.
Avatar billede nfssister Forsker
23. december 2016 - 21:03 #5
Det er et kendt problem i Windows 10.

Jeg får fejlen løst nemmest/bedst ved at Højreklikke på startknappen, tryk computer administration.
Vælg enhedshåndtering - Find netkort i det midterste vindue, tryk på trekanten til venstre for så den peger nedad, find dit noget der hedder WiFi eller wireless hvis du kører trådløs, eller Ethernet eller LAN hvis du kører med kabel.
Højreklik på den, og tryk fjern enhed, bekræft at du vil fjerne.

Genstart maskinen, hvis du er på WiFi, så skal du taste din kode ind igen for dit trådløse, hvis du er på kabel, så virker det bare med det samme :)