Avatar billede Cooljoan Praktikant
31. oktober 2017 - 15:07 Der er 14 kommentarer

recovery

Hejsa jeg har en pc hp p6-2464eo og skal nu bestille et recovery kit men der er 2 jeg ka vælge

men ved ikke hvilken jeg skal vælge

System Recovery Kit for Pavilion or Presario Desktop

System Recovery Kit for MS Windows 8 x64 System Recovery Kit P6-2464EOSystem Recovery Kit Danish English,Finnish English,Norwegian English,Swedish English
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 16:17 #1
Hvorfor bestille en recovery når du kan hente Win 8 gratis?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/
Din nøgle bør jo ligge i Bios og gemme sig, så den burde jo kunne blive aktiveret med en clean install.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 16:19 #2
Man downloader værktøjet og kører det.
Her vælger du at hente den version der passer til din Win 8 version.
Dit download her er en 8.1 men da det ses kun som en opdatering til Win 8 så skal den kunne aktiveres med den kode der ligger i bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 16:21 #3
Vil anbefale du opretter dit installationsmedie på usb. Det er hurtigere at installere fra, og når programmet er færdigt er usb pind klar til brug.
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2017 - 17:14 #4
Har du overvejet en clean install af Windows 10?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:18 #5
#4 Skal det stadig ikke være en opgradering 1 gang?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:20 #6
Har godt hørt man stadig kan opgradere, men har ikke prøvet det. Alle mine computere kører Win 10 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:22 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:25 #8
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2017 - 17:28 #9
Nej, jeg tænker på denne:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Lav værktøjet på en usb og kør det. Har i alt fald virket indtil fornylig på alle maskiner, der har kørt Win7, Win8 og Win 8.1.
Skal måske aktiveres med en Microsoft konto, men stadig gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:33 #10
#9 Super.
På det sidste link jeg lagde, der kan man lave en .vbs fil der aflæser produktkoden på pc hvis man vil aflæse denne.
Man kopierer og indsætter følgende i et tekstdokument:

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

Og gemmer det som tekstdokument.vbs.
Det skulle aflæse produktkoden.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 17:34 #11
Men på en nyere pc der vil Microsoft vel hente den fra bios første gang den skal hente opdateringer ikke?
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2017 - 18:53 #12
Det er selvfølgelig en idé at sikre sig licenskoden for eksisterende Windows installation, men tilsyneladende ikke nødvendig.

For at finde koden, kan man anvende den frie udgave af Magic Jelly Bean
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Har flere gange anvendt metoden i #9 uden at bekymre mig om licenskoden. Windows 10 bliver aktiveret med ref. til din Microsoft konto.
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2017 - 19:42 #13
#Ink og 220661. Måske er brugeren ikke så avanceret :-) Tænker, hvis man har svært ved at vælge den rette cd.

Når man søger på modelnummeret, så dukker Pavillon op som en del af navnet, så det er givet vist denne, du skal have fat i. Men vil du være !00% sikker, så ring til HP og spørg. Måske kan de bestille den til dig i samme omgang.

http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/contact.html
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 18:22 #14
Cooljoan er du kommet videre?