Avatar billede fredand Forsker
12. august 2018 - 22:29 Der er 24 kommentarer

No signal, from PC

Hello guys,
Hope you could give me some advise how to error search this problem.
My mom's computer, a PC, does not seems to send any signal to the screen.
The PC do starts, but the monitor say's no signal.
I took it back home to my place and tried an other cable and monitor, same result.
I also just tried to start it up with a linux bootable usb but the monitor still did not respons. (If it might have been the harddrive, perhaps a start from a usb would have give some ideas, that was my idea.)
Do you think that the graphicscard might be brooken?
We have experience som thunder lately, perhaps something happend.
Best regards
Fredrik
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2018 - 22:33 #1
Kunne du ikke finde et Engelsk talende forum at lægge dit Spørgsmål i?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. august 2018 - 22:52 #2
#1
Jeg giver dig helt ret. Det skulle vel nok være muligt!
Avatar billede eurositi Ekspert
12. august 2018 - 23:06 #3
I can almost guarantee that it is broken. You have already verified that it's neither the monitor nor the cable, and the fact that the computer isn't even able to load Windows (or Linux) rules out the possibility that it could be a driver issue.

If you want to make absolutely sure, you would have to move the GPU to another computer, but that would at least require that it's a dedicated graphics card, but it is most likely an "on [the mother]board" shared GPU, so that's not really an option.

In short: Either get a new a new motherboard with a GPU, or a new separate graphics card (as cheap as possible) OR a new computer.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. august 2018 - 00:13 #4
Hei folkens,
Håper du kan gi meg noen råd om hvordan du kan feilsøke dette problemet.
Mammas datamaskin, en PC, ser ikke ut til å sende noe signal til skjermen.
PCen starter, men skjermen sier ikke noe signal.
Jeg tok den hjem til min plass og prøvde en annen kabel og monitor, samme resultat.
Jeg har også bare prøvde å starte den opp med en Linux oppstartbar usb men skjermen fortsatt ikke svar. (Hvis det kan havebeen harddisken, kanske en start fra en USB måtte gi noen ideer, att var min idé.)
Tror du att grafikkort kan brooken?
Vi har erfaring som torden i det siste, kanskje noe skjer.
Med vennlig hilsen
Fredrik
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2018 - 06:42 #5
#4 Det er jo ikke fordi jeg ikke kan engelsk men fordi der sidder nogen som ikke kan!
Jeg mener vi er på Eksperten ."DK" og Formålet må vel være at der skal kunne slås op så alle kan høste hjælp af de rigtige løsninger!
Selv Microsoft henviser til de respektive landes Sider når der kommer spørgsmål på andre sprog, end den side der køres på....
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 07:31 #6
Synes ikke vi skal være låste i at dette forum skal være på dansk.
Jeg ser det som et tegn på at dette forum kan løse problemer, og det er en god reklame for Eksperten.
Kan man ikke finde ud af at hjælpe den der spørger, på grund af sproget, må man springe tråden over.
Frederik her har i øvrigt været med siden 2001, og jeg synes ikke det er fair at behandle ham på den måde.
Med de muligheder der er i dag kan man sagtens få oversat det der er relevant så det kan forstås.
Og med hensyn til opslag, så finder man langt flere løsninger hvis det foregår på engelsk.

#4 Sådan der Arne :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 07:35 #7
I agree to #3 :-)
Avatar billede fredand Forsker
13. august 2018 - 08:04 #8
Hello Guys!
Thanks for your help and ideas!

In this case it is a dedicated graphics card. I might have access to a motherboard with a integrated. I will see if I can rebuild a "new" computer of my parts. Feels wrong to just throw it away.

Sorry for the language issue. Must say that eksperten.dk is a Great place to get help. Danish is not my strongest part so I prefer to use english.
Best regards
Fredrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 08:14 #9
If your motherboard has a spare pci port you can put a grapic card in this to solve your problem. In Bios you can deactivate the integrated card if such is present on the motherboard.  Then the pc will use the card in the pci port. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2018 - 08:23 #10
Så er det jo godt at man kan finde nogen her på Eksperten der kan udpege sig selv som moderator. og ordstyrer. Efterhånden står der en flok selvbestaltede Eksperter der svarer på spørgsmål med henvisninger til YouTube og på Spørgsmål om Win 10 uden selv at have erfaring fra andet end Win 7 og den hjælp der kunne være givet ender ude i 20 til 30 ligegyldige svar!
P.S. Jeg skal nok holde mig væk lige som en del af de tidligere virkelige Eksperter der var her har gjort.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 08:31 #11
#10 Moderator??
Hvem er det der skriver dette:
"Kunne du ikke finde et Engelsk talende forum at lægge dit Spørgsmål i?"
Du starter da flot med at prøve at få ham væk fra tråden.

Og hvad med her:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1024669?k=8302743
Her har du muligvis fået gjort spørger så bange så hun ikke tør svare i tråden.
Ind imellem skulle du blot lade være med at skrive det du tænker poko1 ;-)
Avatar billede fredand Forsker
13. august 2018 - 08:40 #12
Hello again guys!
Sorry for english, bare with me, but good news.
I should just start to take apart the PC, when I saw something suspicious.
A cable was hanging loose inside. (the thight one at this picture) https://pasteboard.co/HyWpIBU.jpg

I put it back and "tada" it worked again.
In some how it must have shaked loose. I could not imagine that that could happen at my Mother place.

Best regards
Fredrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 08:43 #13
Nice that you have picture on the screen again. :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
13. august 2018 - 08:47 #14
#6 – #8  Yes Danish is also not my strong site, perhaps an idea to use English in hindsight or Thai.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 08:50 #15
Nej Arne. Du skal bruge bruge dit norske sprog. Det går fint :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2018 - 08:56 #16
Enig med Poul. Før der bliver svaret på #1, så kan man kun gætte. Der er jo rigtig mange producenter af hardware :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 08:57 #17
#15 Bare bruge skulle der stå :-)
#10 Nederst: Trækker jeg blot på smilebåndet af. Det kan du jo alligevel ikke :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 09:04 #18
#16 Ja jeg er enig med dig om dit indlæg #1 i denne tråd. Men jeg er ikke enig i at at man skal skrive nedladende til andre der forsøger at hjælpe. Det er måske her du skulle tænke dig en ekstra gang om inden du skrev det du gjorde i dette tilfælde.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 09:07 #19
Hopper af tråden her.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. august 2018 - 10:19 #20
Fredrik du skal ikke beklage noe som helst du, Engelsk er nå engang hovedspråk når vi driv med computer, det poko1 skrev i #1 mente han nok ikke. Derimot rettet han det veldig opp i post #5
(Beklager språkproblemet. Må si at expert.dk er et flott sted å få hjelp. Dansk er ikke min sterkeste del, så jeg foretrekker å bruke engelsk.
Med vennlig hilsen
Fredrik) Enig fortsett med det.

Det er et faktum Fredrik alle kan ikke Engelsk av eldre garden, men på tross av det kan dem være flinke for det, poko1 skriv alle bør kunne få den hjelp dem treng derfor rettet jeg opp dette i Post # 4 vi er ikke så flinke alle på computer Sorry.

At du har vert med Fredrik siden 2001 kjempe flott, og håper du tar dette med et smil du ser dette går fint bare sjå #3 der fikk du svaret.

Alle har vi våre problemer ikke alle forstår meg heller har en gang vert Dansk, Norsk i 50 år Thai i snart 15 år. At Engelsk heng med er jeg bare nøtt til i data Verden.

Selv Thaier sliter med Engelsk men dem prøver og helt utrolig det går fint.
Tålmodig, lytte, forstå jeg er imponert, deres hovedmål er Thai tros alt og dem har Verdens dårligste skoler tenk det du.

Opp med humøret bruk Engelsk du og jeg slutter meg til deg her er alle flinke, også poko1 ( og det pussige alle kan vi ha et dårlig øyeblikk) håper du får løst oppgaven din og til ha en fin dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 10:31 #21
#20 Løsningen på problemet var en løs ledning på bundkortet som Frederik så da han åbnede computeren. Se indlæg #12 Arne :-)
Avatar billede fredand Forsker
13. august 2018 - 10:58 #22
Hello Amigos!
First, when I post I should try to remeber to explaine why I write in english, no problem.
Second, the strenght of using a forum is just amazing! During the year I have got so much help, from eksperten in particular. To help and get help and discuss issues with other people is great.
A lot of time I have found the conclusion that one brain is just not enough ;-) Connect a couple through a forum and you soon got a superbrain!
Best regards
Fredrik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2018 - 11:07 #23
Thanks Fredrik for your post #22. :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
13. august 2018 - 12:19 #24
#22 Flott Fredrik er så enig, hva tror du jeg har lært her inne, jo har fått en fantastisk flott hjelp å ikke bare jeg, jeg er Gammal godt nok men kan nok en del ok men jeg stiller opp for andre også, ofte eldre som gjerne vil være med.

Men Kunnskaper er ofte mangelfulle, språk også Win10 er etter mitt syn blitt et meget flott program, på grunn av andre har jeg måtte vandret at og frem fra Win7 – 8.1 – Win 10 og tilbake igjen for mange var oppdateringer et mareritt og er det fortsatt.
At jeg har lært masse av det er helt klart, at jeg har lært av egne feil også ja og ikke minst redning her på Computerworld. Vi har et flott Forum her at det glir ut iblant må vi nok leva med frem over også ikke til å ungå det.

Og da er vi tilbake på ordtaket 2 tenker bedre end om man er alene om oppgaven, Gratulere til deg Fredrik..