Avatar billede thadoews Nybegynder
11. maj 2012 - 08:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Glemt password

Hej

Jeg har et Exceldokument, hvori jeg for lang tid siden beskyttede nogen af siderne med et password da jeg ville dele det med mine venner, men de skulle ikke ødelægge koden. Der er så sket det at jeg har glemt mit password og at jeg nu ønsker at udbygge arket en smule. Er det på nogen måde muligt at fjerne adgangskoden på sådan et ark?

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2012 - 09:01 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 09:02 #2
Har ikke mine excel filer beskyttet men:
http://www.straxx.com/
eller:
http://www.youtube.com/watch?v=i28PoAZoQJc
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 09:06 #3
To sjæle samme tanke
Avatar billede thadoews Nybegynder
11. maj 2012 - 09:36 #4
At forsøge at bryde password med OpenOffice virker ikke hvis Exceldokumentet har makroer! Dog er det en nem måde.

Dog virker Straxx' metode med at fjerne passwordet. Dog mangler jeg stadig et faneblad, som jeg skjulte helt med password, men som endnu ikke er kommet frem :(
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 10:21 #5
Hmm Jeg har deltaget i en tilsvarende tråd på et tidspunkt hvor jeg mener at der blev foreslået noget andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 13:14 #6
Har fundet tråden, men der stod ikke hvad programmet hed.
Har dog set at man måske kan gøre det ved at lave en makro:
http://www.theofficeexperts.com/VBASamples/Excel02.htm
Har dog ingen erfaring med det, men vil afprøve det.
Avatar billede store-morten Ekspert
11. maj 2012 - 22:24 #7
Kopier koden her under.
I Excel
Tryk alt+F11
Menuen 'insert' vælg 'Module'
Tryk ctrl+v og luk på det røde kryds.
Tryk alt+F8 Vælg koden (PasswordBreaker) og tryk Afspil.

Sub PasswordBreaker()
'Knækker arkbeskyttelse.
  Dim i As Integer, j As Integer, k As Integer
  Dim L As Integer, m As Integer, n As Integer
  Dim i1 As Integer, i2 As Integer, i3 As Integer
  Dim i4 As Integer, i5 As Integer, i6 As Integer
  On Error Resume Next
    For i = 65 To 66
      For j = 65 To 66
        For k = 65 To 66
          For L = 65 To 66
            For m = 65 To 66
              For i1 = 65 To 66
                For i2 = 65 To 66
                  For i3 = 65 To 66
                    For i4 = 65 To 66
                      For i5 = 65 To 66
                        For i6 = 65 To 66
                          For n = 32 To 126
                            ActiveSheet.Unprotect Chr(i) & Chr(j) & Chr(k) & _
                            Chr(L) & Chr(m) & Chr(i1) & Chr(i2) & Chr(i3) & _
                            Chr(i4) & Chr(i5) & Chr(i6) & Chr(n)
                            If ActiveSheet.ProtectContents = False Then
          MsgBox "Koden er brudt og dokumenet kan nu rettes!", vbExclamation + vbOKOnly
                              Exit Sub
                            End If
                          Next
End Sub
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2012 - 00:52 #8
#7 Har ikke lige fået den tjekket, men jeg synes den ligner den i linket jeg sendte i #6. Virker den store-morten?

En anden løsning kunne måske være EDC Password tool:
http://www.erlandsendata.no/english/index.php?d=endownloadtools
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2012 - 10:27 #9
Jo, det er den samme. Og ja, den virker, på Ark beskyttelse.

En anden løsning kunne måske være BST Utilities.
  (BST Utilities er et tilføjelsesprogram)
Som har en værktøjet: BST PassCracker
http://www.bst-utilities.dk/?pageIDX=97
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. maj 2012 - 08:35 #10
Nu har jeg prøvet alle jeres løsninger, men det virker ikke. Jeg mangler stadig et blad... Bladet fremgår tydeligt når jeg går ind i VBA-menuen, men det er ikke at finde i bunden, hvor arkene er.

BST Utilities ser faktisk ud til at være lækkert med alle de nye funktioner, som er der i og som man tit mangler :) Det tror jeg vidst at jeg beholder :)
Avatar billede store-morten Ekspert
14. maj 2012 - 08:45 #11
Måske:
BST --> Ark --> Vis alle ark
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. maj 2012 - 10:53 #12
For dælen store-morten! Det virker :) Nu har jeg et ark der skal tunes! :)

Jeg siger tusinde tak for hjælpen alle sammen! :) Store-morten, smid et svar!
Avatar billede store-morten Ekspert
14. maj 2012 - 15:53 #13
Det var godt ;-)