Det internetbaserede supermarked Torvet.dk åbnede dørene i juli, men de etablerede forretningskæder står i øjeblikket ikke i kø for at følge eksemplet og gøre indkøbskurven virtuel.
Coop har i øjeblikket et begrænset udvalg for onlinekunder, men supermarkedskæden er klar til at udvide sortimentet og lancere en egentlig internetbaseret, hvis tiden er rigtig.
»Nethandel er et marked, som vi kommer til at se mere til. Men jeg tror, at der vil gå et par år, før dagligvarer på internettet for alvor vil vokse,« siger Annette Falberg, der er internetchef i Coop, der omfatter Kvickly, Kvickly Xtra, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen og LokalBrugsen.
Også andre butikskæder følger udviklingen med et vågent øje.
Markedets største forhindring er, at varerne typisk bliver dyrere, når de skal leveres, men Lars Schmidt, der er direktør i E-handelsfonden, mener, at en gruppe forbrugere vil være villige til at betale ekstra for denne service.
Torvet.dk er etableret af Jørgen Philip Sørensen og ægteparret Betina Kühn og Peter Bagge-Nielsen, der med succes har lanceret den internetbaserede fiskehandel Skagenfood.