Avatar billede Uvanga Ekspert
30. juli 2016 - 06:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi af hjemmeside

Findes der en smart metode til at sikkerhedskopiere en hjemmeside? Jeg har en hjemmeside med et antal faneblade, hvorunder der ligger 50 filer med info. Det ville være rart at have en komplet kopi af hjemmeside, hvis udbyder af en eller anden grund pludselig lukker. Så hvis nogen derude kender en metode, modtages den med tak :-)
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2016 - 08:47 #1
Mener du et program der gør det for dig eller sådan noget? Der findes website rippers, men de fungerer jo ikke, hvis der er noget server-side kode eller filer der ikke linkes til. Det normale er bare at logge ind med hvad du nu har af adgang, f.eks. FTP, og hente en kopi til... hvor som helst. Din egen computer, Dropbox, Google drive, hvad end du har adgang til. Er der nogen specielle krav, du har, som gør dette ikke godt nok?

Under udvikling ville jeg sige Git, men det virker ikke nødvendigt her, hvis siden allerede er færdig.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. juli 2016 - 09:19 #2
Jeg har som sådan ikke specielle krav, bare jeg kan kopiere hjemmesiden som en ekstra sikkerhed. Hjemmeside er færdig designet.
Avatar billede stjans Guru
30. juli 2016 - 10:05 #3
Hvilket programer siden lavet i ?. Hvis det er Wordpress, så findes der plugins der kan tage kopier af hele siden.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. juli 2016 - 19:49 #4
Det er 123Hjemmeside
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. februar 2018 - 09:09 #5
Tråd lukket..