Avatar billede mort1 Ekspert
10. december 2023 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hiper eller YouSee

Jeg har p.t. internet via kobber hos YouSee, men overvejer at få fiber (er inde i husert). Nu har jeg så fået et tilbud fra Hiper, 100 Mbit - Første år 199 pr måned, herefter 279 md.
Nu skal man jo ikke skifte udbyder blot for at skifte, og priserne er stort set de samme, hos YouSee, men hvad er jeres erfaring med de to udbydere?
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2023 - 16:33 #1
Har været tilfreds kunde hos YouSee i mange år. Tidligere kobber, derefter coax og nu fiber. Fiber er meget stabilt og hurtigt.
Grunden til jeg ikke skiftede internetudbyder var ikke et spm. om pris, men det forhold, at både min kone og jeg har mailadresse hos YouSee. Besværet med at skifte mailadresse kan jo overskygge nogle få kr. pr. måned 😀.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. december 2023 - 17:58 #2
Tilfreds med YOUSEE - synes godt om deres Hardware både TV -boks og router først på kobber nu via TV signal. Der har også været nogen bindinger via grundejerforeningen så det gav sig selv (næsten).
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2023 - 17:59 #3
Det er samme firma (inkl Telmore) så du får 100% samme ydelse.
Fiber er klart bedre end Coax, så hvis Yousee ikke vil matche prisen på fiber, så bare tag Hyper. Jeg er selv på Yousee Coax (tv-signal - de ejer systemet i min beboerforening), og så Telmore mobil og Fastspeed internet (på Yousee's Coax). De kører på samme net (tdc), så der er ingen grund til ikke at vælge det billigste.
Avatar billede puren Ekspert
11. december 2023 - 00:36 #4
længe siden men havde en coax forbindelse hos hiper det var okay men opstart vanskeligheder med at få forbindelse igang.
endnu længere siden coax kunde hos yousee jeg var kunde i 14 dage, tro jeg ringet 10  gange om at min forbindelse var nede,

der er så mange lorte historier om yousee i pose at den eneste grund til at jeg en dag i fremtiden vælger at bliver yousee kunde igen er ikke fordi det er et valg det er et mangel på muligheder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. december 2023 - 14:15 #5
Jeg valgte at skift til Hiper, da jeg selv lægger router/firewall til, og også ønskede at få noget IPv6 med denne gang.

Det sidste er der ikke mange af dem, der kan byde ind på, og hos Hiper er det ikke engang noget, der koster ekstra, og oven i købet kompetente svar på de spørgsmål, jeg havde brug for at at afklaret.
Avatar billede puren Ekspert
12. december 2023 - 14:55 #6
#5 jeg har waoo og der kan jeg få min fiber direkte i router (må ikke men jeg gør)
Avatar billede mort1 Ekspert
06. april 2024 - 12:08 #7
Jeg valgte i første omgang, af bekvemmelighedshensyn, at holde fast i YouSee. YouSee har endnu ikke sat dato på lukning af kobbernettet hos mig - Det bliver dog mere og mere tydeligt, at YouSee ikke er løsningen, så jeg arbejder videre med at finde en udbyder og en løsning, som passer til mig.