Avatar billede nico Juniormester
13. november 2023 - 14:02 Der er 4 kommentarer

Hvad er bedste løsning

Jeg har en computer uden indgang til kabel. Netværkskortet er cirka 4 år gammel. Når jeg tager en hastighedstest siger den 98/22. Hvad er den bedste måde at optimere på? Er det et USB stik med bedre netværkskort eller er det USB stik med en antenne som konnekter med modem?

Venlig Hilsen Nico
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2023 - 14:44 #1
Så du spørger om USB til kablet netværk, eller USB til trådløst netværk er den bedste løsning? - det afhænger i høj grad af dit temperament

Kablet er jo altid stabilt - og hvis netværksudstyret kan følge med, kan du få op til 10Gbps

Trådløst er noget mere fleksibelt, og hvis netværksudstyret kan følge med, kan du teoretisk komme op i nærheden af 1,2Gbps (Sikkert højere i fremtiden, med specialudstyr)

Men det afhænger altså af hvilket netværksudstyr du har - og først og fremmest om du bliver begrænset i forhold til kabel.

Kabel vil altid være den forbindelsestype, der er hurtigst til at etablere netværks-sessioner, fordi der findes meget mere forhandling sted i trådløst netværk. Det ved jeg at "gamere" er fokuseret på...
Avatar billede kurtba Ekspert
13. november 2023 - 23:22 #2
Hvad hastighed har du ind i huset? Hvor er computeren i forhold til routeren, når du måler?
Prøv at tage computeren hen ved siden af routeren og lav en ny måling. Viser den det samme?
Hvad kan routeren? Er den gammel? Har du wifi 5 eller 6 eller?
Mange ting spiller ind, når man skal vurdere, hvorfor en hastighed er som den er.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. november 2023 - 01:53 #3
nico - venligst ikke svar i privat besked, da det er meningen, at når man stiller et spørgsmål og får svar, så skal alle kunne se både problem og evt. løsning, så jeg kopierer lige dit svar til mig ind her
""Min hastighed i huset er kun 200/20. Men min er kun 98/22 pt. jeg aner ikke hvor gammel routeren er jeg har haft YouSee i mine 11 år her, men om routeren er blevet skiftet undervejs kan jeg simpelthen ikke huske. Jeg er rimelig sikker på det er Wifi 5 at jeg har. Jeg har bestilt hastighed 1000/100 hos YouSee for 2 måneder siden så nu bliver det spændende om de nogensinde levere det. Grunden til mit første spørgsmål med om hvad jeg skal anskaffe mig af følgende signalforstærker til USB, bedre netværkskort til USB er at min pc har ikke nogen ingang til kabel stik"
Da du stort set ikke svarer på nogen af mine spørgsmål, kan jeg ikke bidrage med yderligere.
Dog kan jeg oplyse noget om, hvorfor det er vigtigt hvor pc er i forhold til router.
Jeg har 1000 ind, men der hvor jeg normalt anvender min bærbare via wifi, har jeg "kun" 120 ved 2,4 ghz og ca. 180 ved 5 ghz. Så afstand, vægge osv. har kæmpe betydning.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. november 2023 - 01:56 #4
Glemte lige - hvis du sidder så tæt på routeren, at du rent faktisk har mulighed for at kable til den, så findes der konverterstik, så man forbinde via en usb port.
https://www.av-connection.dk/?ML=1018&gclid=153040ea78b91e58b8b425be6e0a3ab5&gclsrc=3p.ds&msclkid=153040ea78b91e58b8b425be6e0a3ab5&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=G%3A%20Kabler%20%26%20Stik&utm_term=rj45%20kabel&utm_content=RJ45%20Kabel%20(ML%3D1018)#%7B%224725a2ac3377%22%3A%7B%22search_term%22%3A%22usb%20til%20rj45%22%2C%22filters%22%3A%5B%5D%2C%22sorting%22%3A%5B%5D%2C%22offsets%22%3A%7B%22category%22%3A12%2C%22product%22%3A42%7D%2C%22y_pos%22%3A0%7D%7D