Avatar billede dytti Novice
19. august 2016 - 07:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket antivirus

Jeg har længe brugt Avast Free antivirus, men overvejer at købe en licens til et andet virusprogram.

Jeg har kigget på Bitdefender og Kaspersky.
Hvilket af disse 2 ville i vælge?

Jeg har en ældre pc med Win Vista 64.

I husholdningen har vi desuden Mac og Android enheder, og så vidt jeg kan se, er det kun Kaspersky som understøtter dem.
Men er det overhovedet nødvendigt, at have antivirus på mobiltelefoner?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. august 2016 - 08:40 #1
Hej.

  BitDefender er nu også til både Mac og Android.

  Med det sagt, så vil samtlige svar være dybt subjektive - helt i tråd med alle de tests, du finder rundt omkring på nettet. Der er forskelle i de måder de testes på, så hver gang et produkt falder igennem, påberåber de sig uhensigtsmæssige testmetoder....

  Men ingen af de to pakker falder igennem, så kig på priser og om der er finesser i en af pakkerne, du  føler tilføjer mere værdi, end den anden.

De bedste hilsner
Avatar billede dytti Novice
19. august 2016 - 09:11 #2
Det giver god mening, og er også lidt hen efter det, jeg selv tænkte.
Jeg tager et nærmere kig på de 2, og ser hvad der passer bedst til mit behov.

Tak for svar, og god weekend herfra.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. august 2016 - 10:35 #3
Super - og tak i lige måde.
Avatar billede dytti Novice
20. august 2016 - 08:17 #4
Lige en hurtig opdatering.
Jeg endte med at købe "Bitdefender Internet Security"
Den kan ca det samme som Kaspersky, men til en lavere pris.

Let at installere, og konfigurerer stort set sig selv.
Super simpel brugergrænseflade, og gør ikke meget væsen af sig selv.

Den skal jeg nok blive glad for :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2016 - 21:53 #5
Benytter selv BD's (gratis) anti-RansomWare, den er også ok.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2016 - 20:04 #6
"Men er det overhovedet nødvendigt, at have antivirus på mobiltelefoner?"

Er det nødvendig at tegne en ekstra rejsesygesikring når man skal på ferie. Er det nødvendig at bruge sikkerhedssele når man kører i bil. Er det nødvendig at havde en  indboforsikring. Er det nødvendig ........

Hvem kan svare på det. Ingen kan det.Får man ikke virus på sin smartphone nogensinde er / var det ikke nødvendig.

Kører man ikke galt i bil .......... Får man ikke indbrud ...... Bliver man ikke syg på ferie, tjaaa så er det ikke nødvendig med alle disse forsikringer.

Min kommentar er af mere af general karakter. Mange spørger på den måde :
Er det nødvendig med antivirus, også videre ... ingen kan svare på det.

Selv bruger jeg Malwarebytes på min smartphone med android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.malwarebytes.antimalware&hl=da
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2016 - 20:08 #7
#5 Der er beta og kun imod ransomware.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. august 2016 - 07:57 #8
Kald det hvad du vil, hvis det giver dig mere ro i sindet. Bare du ikke tror at du er sikret mod ransomware fordi du har betalt for et hvilketsomhelst andet stykke software!!!
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2016 - 18:05 #9
Jeg syndes at dit indlæg er ude af probationer, og jeg for står ikke dine argumenter.