Avatar billede gerhardpet Seniormester
26. januar 2024 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

trusler

Hej
Jeg er ved at være træt af falske trusler om virus på min PC. Jeg har gennem de sidste 2 uger hver dag modtaget 10-15 trusler/advarsler og at min PC er blevet inficeret af noget skidt. Det er pop-op noter fra Avast og  McAfee . Bl.a. dette: yfyfx.earthheartsmith.top
Jeg skal hurtigt gøre noget ved det, men først skal jeg tegne et abonnement hos dem.  Det gør jeg absolut ikke. Jeg bruger ikke de 2 firmaer, men min indbyggede virus- og trussel beskyttelse scanner min PC flere gange om ugen og finder intet problem. Alle truslerne ryger direkte i papirkurven, men jeg vil gerne undgå at få dem.
Er der en herinde, der har et godt råd??
vh Gerhard
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2024 - 10:15 #1
Et råd herfra:
Gå ind i alle dine browsere under indstillinger. Søg på notifikationer. Deaktiver at sider må opfordre til om de må sende notifikationer. Slet dem alle der ligger der. Gør dette for både pc men også din mobil hvis du kan finde indstillinger for det.
Rys op i dine browsere. Betyder du skal slette historik og også dine cookies.
Håber det kan hjælpe på dit problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2024 - 18:30 #2
når du får mail fra "yfyfx.earthheartsmith.top" eller tilsvarende, som du intet har med at gøre, så er det bare at højreklikke, og sende det til SPAM.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
26. januar 2024 - 19:01 #3
Det er gjort.tak
Avatar billede gerhardpet Seniormester
27. januar 2024 - 08:32 #4
Tak for jeres svar.  Jeg har prøvet mig frem med de forskellige muligheder og et eller andet har virket, for siden i går morges har jeg ikke fået flere trusler.
Tråden  er derfor afsluttet. Tak
Gerhard